تمدید محدودیت‌های ۱۰ گانه کرونایی در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3932127
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲

تمدید محدودیت‌های ۱۰ گانه کرونایی در خراسان‌جنوبی

دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا خراسان جنوبی گفت: با تایید ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های ۱۰ گانه در شهرهای با وضعیت قرمز یک هفته دیگر تا شانزدهم آبان ماه ادامه دارد.

تمدید محدودیت‌های ۱۰ گانه کرونایی در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمد دهقانی فیروزآبادی، امروز ۹ آبان به خبرنگاران اعلام کرد: همه محدودیت‌هایی که ما پیشنهاد دادیم مورد پذیرش قرار نگرفت از جمله دورکاری و حضور ۵۰ درصدی یا دوسومی کارکنان ادارات، اما محدودیت‌های ۱۰ گانه مورد موافقت گرفت و دو بار هم در استان خراسان جنوبی تمدید شد یعنی سه هفته (از ۲۰ مهر ماه) را با این محدودیت‌ها پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: طی سه هفته گذشته با پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و مصوبه ستاد استانی، محدودیت‌هایی به وزارت کشور و در واقع به نمایندگان ستاد ملی کرونا پیشنهاد شد چون قرار است محدودیت‌هایی را که ما پیشنهاد می‌کنیم وزارت کشور و وزارت بهداشت تایید و سپس به استان ابلاغ کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: محدودیت‌هایی را که درباره ۴۳ شهرستان بحرانی اعلام کردند، در حوزه اصناف است و درخصوص ادارات فقط برای تهران رسما اعلام شد که با ۵۰ درصد ظرفیت کار کنند و هیچ شهر دیگری در کشور نیست که این محدودیت به طور رسمی درباره آن اعلام شده باشد.

دهقانی ادامه داد: امروز هم اعلام شد که ستاد ملی کرونا با درخواست ما برای تمدید یک هفته‌ای محدودیت‌های ۱۰ گانه در شهرهای دارای وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) موافقت کرد ولی بالاتر از این، ستاد استانی و دانشگاه علوم پزشکی اختیار و مجوز ندارد که بدون نظر و تایید ستاد ملی کرونا تعداد کارکنان ادارات را کم یا اینکه محدودیتی را درباره اصناف اعمال کند.

وی بیان کرد: درباره ۴۳ شهر بحرانی فقط محدودیت صنفی برای اصناف و مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ و نه ادارات است.

وی یادآور شد: هر هفته جلسات ستاد استانی را در روز بعد از تشکیل جلسه ستاد ملی کرونا یا ظهر همان روز برگزار ‌کردیم، اما در ۲ هفته گذشته ستاد ملی تشکیل نشده چراکه شنبه ۲ هفته قبل (۲۶ مهر ماه) روز تعطیل بود و شنبه گذشته (سوم آبان ماه) هم ستاد ملی در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور مقام معظم رهبری تشکیل شد.

دبیر ستاد استانی پیشگیری و کنترل کرونا خاطرنشان کرد: شنبه هفته آینده جلسه ستاد ملی برگزار می‌شود و ستاد استانی هم ظهر همان روز تشکیل جلسه خواهد داد تا ادامه همان مسیر قبلی را در ستاد استانی داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha