کارگاه «آشنایی با کاربست رویکردهای انسان‌شناختی در مطالعات قرآنی و اسلامی» برگزار می‎شود
کد خبر: 3935779
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
از سوی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی:

کارگاه «آشنایی با کاربست رویکردهای انسان‌شناختی در مطالعات قرآنی و اسلامی» برگزار می‎شود

کارگاه آموزشی «آشنایی با کاربست رویکردهای انسان‌شناختی در مطالعات قرآنی و اسلامی» از سوی پژوهشکده مطالعات قرآنی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با همکاری انجمن مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود.

کارگاه آموزشی «آشنایی با کاربست رویکردهای انسان‌شناختی در مطالعات قرآنی و اسلامی» برگزار می‎شود

به گزارش ایکنا، این کارگاه با حضور احمد پاکتچی، دکتر فرهنگ مهروش(حامد خانی)، یحیی میرحسینی، سیدمحمدهادی گرامی، محمدحسن شیرزاد و محمدحسین شیرزاد برگزار می‌شود.

سرفصل‌ها و محتوای دوره آموزشی این کارگاه شامل آشنایی با دانش انسان‌شناسی و مفاهیم، آشنایی با اصطلاحات، شاخه‌های انسان‌شناسی، معرفی منابع کلی، تاریخچه و مکاتب دانش انسان‌شناسی،ادوار، اشخاص، مکاتب، انسان‌شناسی و مطالعات اسلامی: تببین کاربرد میان‌رشته‌ای،  اصطلاحات (انسان‌شناسی قرآن/قرآنی، انسان شناسی تاریخی، انسان شناسی اسلام/اسلامی، انسان شناسی دین/دینی)، تبیین کاربرد میان رشته‌ای براساس سه سطح (انسان‌شناسی تاریخی، نقد بیرونی گزارش‌های اسلامی، نقد درونی گزارش‌های اسلامی) است.

از دیگر عناوین آموزشی این دوره نشان‌دادن بر اساس نمونه‌ها، آشنایی با روش‌شناسی‌های مطالعات انسان شناسی، مطالعه میدانی و اسنادی (انسان‌شناسی تاریخی)، الگوهای و نظریات شناخت جوامع بدوی و ... نقاط تمرکز انسان شناسی تاریخی در مقایسه با تاریخ فرهنگی، کشف الگوی زیست فرهنگی در تاریخ، تطبیق الگوها و نظریات انسان شناختی بر تاریخ اسلام و ...کاربست و مطالعات موردی، بررسی نمونه‌ها در مطالعات قرآنی و اسلامی، بررسی نمونه‌ها در مطالعات قرآنی و اسلامی، امنیت و جابجایی و ... است.

شرکت در این دوره برای اساتید، پژوهشگران، دانشجویان رشته الهیات و برای تمامی متخصصان و علاقمندان مطالعات قرآنی و اسلامی، حداقل کارشناسی رشته های مختلف الهیات و رشته های مرتبط مفید است و گواهینامه معتبر و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای ارزش علمی و اداری و قابل ترجمه ارائه می‎شود.

مدت زمان دوره 12 ساعت ( 8 جلسه 1.5 ساعته ) طی 2 روز و زمان برگزاری نیز روزهای 17و 24 آذر ماه  1399 از ساعت 9 تا 16 است.

برای اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به آدرس Mata.ihcs.ac.ir، کانال سروش مرکز: sapp.ir/tamihcs یا کانال تلگرام مرکز: @ihcsoe مراجعه و جهت مشاوره با شماره 88624485 تماس برقرار کنید.

محل برگزاری این کارگاه، تهران، بزرگراه کردستان، نبش خیابان دکتر صادق آئینه‌وند (64 غربی) است. در صورت نیاز به شماره 09036200266 پیام بدهید.

کارگاه آموزشی «آشنایی با کاربست رویکردهای انسان‌شناختی در مطالعات قرآنی و اسلامی» برگزار می‎شود

انتهای پیام
captcha