ارائه خدمات غربالگری رایگان دیابت از سوی جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3936014
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷

ارائه خدمات غربالگری رایگان دیابت از سوی جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی از اجرای طرح غربالگری دیابت رایگان به مدت یک هفته از سوی این نهاد در استان خبر داد.

ارائه خدمات غربالگری رایگان دیابت توسط جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، امین رستم‌زاده، رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته جهانی دیابت درمانگاه تخصصی زخم و دیابت جهاددانشگاهی ارومیه طرح غربالگری و مشاوره تغذیه برای بیماران دیابتی را به مدت یک هفته از 24 الی 30 آبان ماه برای بیماران دیابتی اجرا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این درمانگاه اولین درمانگاه تخصصی زخم و دیابت در شمال‌غرب کشور است، افزود: در راستای عمل به این رسالت علمی جهادی و  اجتماعی، اقدام به راه‌اندازی و افتتاح درمانگاه تخصصی دیابت و ترمیم زخم بیماران دیابتی شد در این راستا تاکنون به بیش از پنج هزار نفر از شهروندان انواع خدمات پزشکی ارائه شده و از قطع عضو بیش از  603 نفر از مبتلایان به دیابت که در مرحله قطع عضو در سطوح مختلف بودند جلوگیری کرده است.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی با اشاره به فعال‌سازی درمانگاه از طریق جذب پزشک متخصص به جای عمومی و به کارگیری نیروی انسانی ماهر و متخصص در طی سال گذشته تصریح کرد: طی سال 98 بیش از یک هزار و 800 خدمت تخصصی توسط درمانگاه دیابت جهاد دانشگاهی استان به مردم ارائه شده است که شامل انواع خدمات ویزیت تخصصی، خدمات پرستاری و خدمات زخم و پانسمان توسط دستگاه‌های پیشرفته است به طوری که خدمات ویزیت عمومی از 210 به 944 ویزیت تخصصی با 349 درصد افزایش، ارائه خدمات تخصصی پرستاری از 47 مورد در سال 97 به 116 مورد با 147 درصد و خدمات تخصصی زخم و زخم بستر از 205 مورد به 737 مورد با 259 درصد افزایش رسیده است.

وی ادامه داد: طی دو ماه گذشته 500 نفر از مردم از خدمات تخصصی زخم و دیابت این مرکز بهره‌مند شده‌اند.

رستم‌زاده گفت: :طی یک سال گذشته اقدام به تجهیز درمانگاه تخصصی دیابت واحد به انواع ملزومات مجهز مورد نیاز حتی در سطح شمال‌غرب کشور از جمله دستگاه‌های پیشرفته  اوزون‌تراپی، پلاسما و وکیوم و ... شده که در جهت بهبود سریع زخم و عوارض ناشی از آن ضمن ایجاد و ارائه یک خدمت تخصصی منحصر به فرد پزشکی در استان رضایت شهروندان و بیماران دیابتی و عدم مسافرت آنها به تهران و یا استانهای مجهز بزرگ کشور را نیز در پی داشته است.

وی بیان کرد: همچنین در راستای ارائه خدمات متفاوت جهادی سلسله کارگاه‌های آموزشی دیابت و راهکارهای پیشگیری از آن به صورت رایگان و جهادی ویژه بیماران و خانواده‌های بیماران مبتلا به دیابت و سایر علاقه‌مندان در محل درمانگاه تخصصی دیابت جهاد دانشگاهی استان  برگزار می‌شود.

گفتنی است، درمانگاه تخصصی زخم و دیابت جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی به آدرس ارومیه، میدان امام حسین (ع)، به سمت پنجراه، کوچه 25 به شماره تماس 04432230549 آماده ارائه خدمات به هم استانی‌ها و استان‌های همجوار است.

انتهای پیام
captcha