محدودیت‌های فعالیت مساجد فارس اعلام شد
کد خبر: 3936156
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱

محدودیت‌های فعالیت مساجد فارس اعلام شد

رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس با بیان اینكه محدودیت‌های جدید كرونایی از اول آذرماه به‌مدت دو هفته در مراكز عمومی از جمله مساجد آغاز می‌شود، به تبیین این محدودیت‌ها پرداخت.

حجت‌الاسلام یوسف سلمان‌زاده، رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به ایجاد محدودیت‌های جدید كرونایی گفت: با توجه به شرایط حاد کرونایی و قرار گرفتن سی و یک شهرستان استان فارس از جمله شیراز در وضعیت قرمز و با عنایت به بیانات سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و همچنین بیانیه ستاد استانی در زمینه تعطیلی فعالیت مراکز عمومی یكسری محدودیت‌هایی نیز در زمینه فعالیت‌های مساجد اعمال می‌شود.

وی با بیان اینكه این محدودیت‌ها از اول آذرماه آغاز شده و به‌مدت دو هفته ادامه خواهد داشت، افزود: به‌منظور حفظ سلامت مردم و پیشگیری از شیوع كرونا، در این مدت تمام فعالیت‌های مساجد از قبیل برگزاری مراسم، مجالس، همایش، گردهمایی‌ها و نماز جماعت که لازمه آن تجمع افراد باشد، تعطیل هستند.

سلمان‌زاده ادامه داد: البته در هر سه وعده صبح، ظهر و مغرب اذان از بلندگوهای مساجد پخش می‌شود و به مدت نیم ساعت نیز جهت اقامه نماز فرادی در اول وقت درب مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به روی مؤمنین باز خواهد بود.

رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس، ضمن تقدیر از زحمات پزشکان، پرستاران و کادر زحمت‌کش بیمارستان‌ها و آرزوی شفای همه بیماران، برای جمیع جان‌باختگان بر اثر این ویروس منحوس به‌خصوص روحانیون و طلاب علوم دینی که مظلومانه از جمع ما پر کشیده و آسمانی شده‌اند، از درگاه خداوند متعال طلب رحمت و غفران الهی كرد.

انتهای پیام
captcha