افتتاح دبیرخانه ستاد کنگره شهدا و ایثارگران روحانی در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3937207
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱

افتتاح دبیرخانه ستاد کنگره شهدا و ایثارگران روحانی در آذربایجان‌غربی

دبیرخانه ستاد کنگره شهدا و ایثارگران روحانی آذربایجان‌غربی، امروز، ۴ آذر ماه با حضور حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در استان افتتاح شد.

افتتاح دبیرخانه ستاد کنگره شهدا و ایثارگران روحانی آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، دبیرخانه ستاد کنگره شهدا و ایثارگران روحانی آذربایجان‌غربی، امروز، ۴ آذر با حضور حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در استان، حجت‌الاسلام سیدهادی ابراهیمی، مسئول بسیج طلاب و روحانیون آذربایجان‌غربی و تعدادی دیگر از مسئولان و طلاب حوزه‌های علمیه در ارومیه افتتاح شد.

حجت‌الاسلام سیدهادی ابراهیمی،‌ مسئول بسیج طلاب و روحانیون آذربایجان‌غربی در مراسم افتتاح این کنگره با اشاره به حضور ۴۰۰ رزمنده طلبه و روحانی استان در دفاع مقدس اظهار کرد: از این تعداد ۸۷ روحانی به فیض شهادت رسیده‌اند.

وی با اشاره بر لزوم جمع‌آوری خاطرات روحانیان حاضر در دفاع مقدس است، افزود: تاکنون در قالب مصاحبه تاریخ شفاهی، خاطرات ۳۲۱ نفر از این روحانیون جمع‌آوری شده است که در آینده کتاب تاریخ شفاهی این مصاحبه‌ها نیز منتشر می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به اینکه رزمندگان روحانی در جبهه‌های نقش مهم تبلیغ و ترویج آموزه‌های اسلامی را برعهده داشتند، تصریح کرد: رسالتی که برعهده آنها بود به مراتب بسیار بیشتر بود و رزمندگان روحانی با حضور در جبهه اجازه ندادند جای خالی علما در دفاع مقدس خالی باشد.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون آذربایجان‌غربی تصریح کرد: ایجاد دبیرخانه ستاد کنگره شهدا و روحانیون آذربایجان‌غربی، گامی مثبت برای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال این ارزش‌ها به نسل جدید است.

انتهای پیام
captcha