ضرورت انعکاس پیام‌های معارفی و دینی در تمام تولیدات رسانه
کد خبر: 3940181
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵

ضرورت انعکاس پیام‌های معارفی و دینی در تمام تولیدات رسانه

معاون جدید صدای جمهوری اسلامی در بیست و هشتمین جلسه شورای قرآن و معارف معاونت صدا گفت: در حال حاضر مجموعه برنامه‌های معارفی خوب ارزیابی شده که بهتر است برای بهبود هر چه بیشتر آن فکر نخبگان رسانه را درگیر کنیم.

ضرورت پیام‌های معارفی و دینی در تمام تولیدات رسانهبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن؛ بیست و هشتمین جلسه شورای قرآن و معارف معاونت صدا با حضور علی بخشی‌زاده، معاون جدید صدای جمهوری اسلامی برگزار شد.

این جلسه با تلاوت آیاتی از قرآن از سوی احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان آغاز شد و سپس مجتبی ایزدی، دبیر شورای معاونت صدا ضمن تشکر از معاون صدا به دلیل اهتمام ویژه به برنامه های حوزه معارف رادیو، گزارشی از اقدامات شورای قرآن و معارف در یکسال گذشته ارائه کرد و گفت: در یکسال گذشته برای تمامی مناسبت‌های آیینی، دستورالعمل متناسب با سیاست‌های مذهبی سازمان صدا و سیما تدوین و به شبکه‌ها ابلاغ شده و قرار است ضمن ارزیابی هر شبکه رادیویی متناسب با مأموریت و شرح وظایف سازمانی آن شبکه پیوست معارفی تدوین و ارائه شود.

در ادامه جلسه هر یک از اعضا دغدغه‌های خود را برای ترویج دین و اخلاق در جامعه از طریق برنامه سازی فاخر در این حوزه مطرح و از معاون صدا خواستند تا ضمن حمایت از تصمیمات شورا نظرات خود را در جهت دهی و بهبود کارکرد شورا ارائه دهد‌.

در ادامه جلسه علی بخشی زاده، معاون صدا اظهار کرد: انقلاب اسلامی حاصل زحمات همه انبیاء و اولیای الهی است و باید برای حفظ آن تمام تلاش خود را معطوف کنیم.

وی گفت: کارهای معارفی نباید سهم محدود خود را فقط در جدول پخش برنامه ها طلب کنند بلکه همه تولیدات رسانه باید پیام معارفی و دینی را به مخاطب انتقال دهد و در تمام برنامه های ملاحظات دینی جاری باشد . برای مخاطب کم سن می شود پیام مستقیم داد اما برای بزرگسالان حتما باید پیام در لایه‌های پنهان برنامه قرار گیرد.

بخشی زاده تأکید کرد: برای برنامه های اذانگاهی در همه شبکه‌های رادیویی باید جدول پخش کمربندی طراحی کنیم تا بدون همپوشانی انتظارات تمامی مخاطبان رادیویی برآورده شود، ضمن آنکه چهار مؤلفه دین، اخلاق، امید و آگاهی که مد نظر رهبری است، همچنان باید در دستور کار ما قرار داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر مجموعه برنامه‌های معارفی خوب ارزیابی شده که بهتر است برای بهبود هر چه بیشتر آن فکر نخبگان رسانه را درگیر کنیم‌.

معاون صدا در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای این شورا، بیان کرد: اقدامات این شورا باید قدم مؤثر در جهت رسیدن رادیو به تراز رسانه‌ای در قواره انقلاب اسلامی باشد.

انتهای پیام
captcha