ایجاد مرکز تخصصی امام‌شناسی در حسینیه اعظم زنجان
کد خبر: 3940227
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵

ایجاد مرکز تخصصی امام‌شناسی در حسینیه اعظم زنجان

مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان با اشاره به وجود 6000 جلد کتاب با موضوع امام حسین(ع) در کتابخانه این حسینیه گفت: طرح‌هایی برای ایجاد یک مرکز تخصصی با محوریت شناخت امام حسین(ع) در دست بررسی و تدوین است.

ایجاد مرکز تخصصی امام حسین‌شناسی حسینیه اعظم زنجانمجتبی شهامی، مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: حسینیه اعظم زنجان یک کتابخانه عمومی با 25 هزار جلد کتاب دارد و نهاد کتابخانه‌های عمومی آن را تجهیز کرده و اداره می‌کند که بیش از 10 سال است که دائر شده و پذیرای علاقه‌مندان است.

وی با اشاره به اینکه حسینیه اعظم زنجان علاوه بر برگزاری مراسم و آیین‌ مذهبی، در امور فرهنگی و اجتماعی نیز برنامه‌هایی دارد، ابراز کرد: یکی از برنامه‌ها به توسعه و ترویج شناخت امام حسین‌(ع) در سطح ملی و بین‌المللی اختصاص دارد تا شخصیت و سلوک ایشان بین جامعه نخبگانی و مردم به شکل حقیقی تسری یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه کتابخانه حسینیه اعظم زنجان گنجینه‌ای با 6000 جلد کتاب تخصصی در ارتباط با موضوع امام حسین(ع) دارد، تصریح کرد: ایجاد یک مرکز تخصصی امام حسین‌شناسی برای استفاده پژوهشگران و محققان ضروری است و هیئت امنای حسینیه با استفاده از نظرات جامعه نخبگانی و صاحبان اندیشه در حال تدوین طرحی برای استفاده بهتر این مجموعه هستند.

شهامی با اشاره به اینکه در سطح کشور مجموعه تخصصی امام حسین‌شناسی نداریم، ادامه داد: پیشنهادات مختلفی برای مکان و نحوه ایجاد این مرکز ارائه شده که با پالایش آن‌ها بهترین طرح اجرایی خواهد شد و حتی می‌توان از ظرفیت حرم حضرت معصومه (س) برای امر تبلیغ و استفاده مطلوب‌تر از این مرکز بهره برد.

وی با اشاره به اینکه طبق آیین‌نامه اجازه امانت دادن کتاب‌های مرجع وجود ندارد، یادآور شد: ایجاد یک فضای اندیشه‌ورز می‌تواند به بهره‌مندی از این کتاب‌ها برای طلاب و پژوهشگران فراهم کند تا با مطالعه و تحقیق، بزرگان دینی خود را بهتر درک کنیم.

مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان همچنین به تشکیل کمیته‌های مختلف در این حسینیه اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع کرونا و ایجاد تغییر در سبک زندگی و جلوگیری از مراسم تجمعی، لازم بود که در برنامه‌های مختلف بازنگری شود.

انتهای پیام
captcha