محکومیت عامل بمب‌گذاری مسجد مینه ‌سوتا
کد خبر: 3940233
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

محکومیت عامل بمب‌گذاری مسجد مینه ‌سوتا

هیئت منصفه دادگاه ایالتی مینه سوتا رهبر یک گروه شبه نظامی ضد دولتی را به اتهام نقض حقوق مدنی و جنایت به دلیل نفرت به دلیل بمب‌گذاری در مسجد یکی از شهرهای ایالت مینه سوتا در سال 2017 محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، مایکل هاری(Michael Hari) 49 ساله و دو همدست وی، در هر پنج مورد اتهامی مجرم شناخته شدند، از جمله آسیب رساندن به اموال مذهبی، استفاده از زور برای ممانعت از انجام آزادانه اعمال مذهبی و توطئه برای ارتکاب جنایت با آتش و مواد منفجره.

دادستان با استناد به گزیده‌های ضداسلامی این تروریست در کتاب راهنمای خرگوش سفید(The White Rabbit Handbook) نفرت هاری از مسلمانان را انگیزه وی برای بمب‌گذاری در مسجد اعلام کرد. خرگوش سفید نام گروه شبه نظامی است که هاری رهبری آن را برعهده داشت.

طبق آمار مرکز حقوقی جنوب (SPLC)، تعداد شبه نظامیان راست افراطی در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما رئیس جمهور سابق افزایش یافت. از زمان انتخاب ترامپ در سال 2016 تعداد آنها کاهش یافته اما SPLC در سال 2019 تعداد 181 گروه شبه نظامی فعال در ایالات متحده ثبت کرده است.

بمب‌گذاری مسجد و مرکز اسلامی دارالفاروق شهر بلومینگتون (Bloomington) ایالت مینه سوتا در 5 آگوست  2017 (26 مرداد 1396) انجام شد که بمبی لوله‌ای هنگام برگزاری نماز صبح در دفتر امام مسجد انداخته و منفجر شد. با وجود اینکه به کسی آسیب نرسید اما به گفته امام این مسجد این اتفاق باعث کاهش حضور نمازگزاران در مسجد و ایجاد ترس در جامعه مسلمانان این شهر شد.

انتهای پیام
captcha