13 درصد مبتلایان به كرونا در كل كشور متعلق به استان فارس است
کد خبر: 3943974
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷

13 درصد مبتلایان به كرونا در كل كشور متعلق به استان فارس است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اشاره به وضعیت شیوع كرونا در استان فارس گفت: استان فارس ۱۳ درصد از کل مبتلایان کشور را به خود اختصاص داده اما سهم استان از جان‌باختگان کشور تنها ۵ درصد است.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 8 دی‌ماه در استودیو سلامت استان فارس به وضعیت شیوع كرونا در سطح استان اشاره كرد و گفت: استان فارس ۱۳ درصد از کل مبتلایان کشور را به خود اختصاص داده اما سهم استان از جان‌باختگان کشور تنها ۵ درصد است.

وی با بیان اینكه نه و نیم درصد از جان‌باختگان در گروه سنی زیر ۵۰ سال در حالی که ۸۲ درصد از مبتلایان در گروه سنی زیر ۵۰ سال هستند، افزود: هم‌اکنون میانگین سنی جان‌باختگان در فارس ۶۹ سال است که مقدار این میانگین نیز نسبت به اوایل شیوع بیماری افزایش یافته است.

همتی با تأكید بر اینكه باید مراقب سالمندان و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، باشیم، اضافه کرد: میانگین سنی مبتلایان در استان فارس ۴۳ سال است که این آمار نسبت به شیوع موج نخست مقداری افزایش یافته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در ادامه سخنان خود گفت: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، نزدیک به ۵۴۸ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت‌دار تهیه شده است که از این تعداد، ۱۶۰ هزار و ۹۴۰ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی، آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۱۵۵ هزار و ۹۷۲ نفر اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون آمار بستری رو به کاهش است، ۴۴۱ بیمار مثبت قطعی و دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۵۱ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

همتی یادآور شد: متأسفانه ۶ نفر در روز گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون آمار جان‌باختگان کرونا ویروس در فارس به دو هزار و ۹۹۳ نفر رسیده است.

انتهای پیام
captcha