رهایی 2 محکوم به قصاص از چوبه‌دار
کد خبر: 3944462
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱

رهایی 2 محکوم به قصاص از چوبه‌دار

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کردستان از رهایی دو محکوم به قصاص از پای چوبه‌دار با تلاش شعبه زندان شورای حل اختلاف شهرستان سنندج خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی دادگستری کردستان، بهادر اسدی، معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف امروز، 10 دی‌ماه اظهار کرد: با وساطت، پیگیری‌ها و تلاش‌های شبانه روزی اعضای شورای حل اختلاف شعبه زندان سنندج در دو فقره پرونده قتل عمد، اولیای دم رضایت بی‌قید و شرط خود را نسبت به قاتلان اعلام و این افراد که از سال‌های 1389 و 1395 در زندان مرکزی سنندج به سر می‌بردند، از چوبه‌دار رهایی یافتند.

وی افزود: با برگزاری جلسات متعدد با خانواده‌های اولیای دم در نهایت اوليای دم مقتولان حاضر به گذشت شدند و توانستند طعم زندگی دوباره را در زیر سایه الطاف خداوند متعال به دو محکوم ببخشند و امید را به خانواده آن‌ها بازگردانند.

اسدی بیان کرد: با كمك خداوند متعال تعداد رضایت پرونده‌های قتل استان کردستان با احتساب این دو پرونده به 10 فقره رسید که این مهم مرهون تلاش‌های مخلصانه و دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف استان کردستان است.

وی با بیان اینکه حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شوراهای حل اختلاف است، یادآور شد: این اقدام انسان‌دوستانه خانواده مرحومان که با گذشت خود ضمن اعطای حیات انسانی به قاتلان نادم، زمینه توسعه و گسترش صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، امری خداپسندانه و قابل تقدیر است.

انتهای پیام
captcha