«منشور هدایت»؛ معرفت‌افزایی با محوریت یک واژه
کد خبر: 3946975
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹

«منشور هدایت»؛ معرفت‌افزایی با محوریت یک واژه

برنامه کوتاه «منشور هدایت» از سوی رادیو قرآن با هدف معرفت‌افزایی با محوریت یک واژه پخش می‌شود.

به گزارش ایکنا، منشور هدایت، عنوان میان‌برنامه شبکه رادیویی قرآن است که با ساختاری مستند و از سوی گروه تلاوت این شبکه پخش می‌شود.

این برنامه با هدف آشنا ساختن شنوندگان با معارف هدایت بخش الهی، گسترش رفتار اخلاقی، دینی و انسانی در جامعه و حرکت در مسیر تحقق جامعه قرآنی و ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه تهیه و تولید شده است.

در این برنامه، پس از انتخاب واژه مورد نظر، هر فرد متناسب با تخصص خود در حوزه آوایی، متنی، محتوایی یا نمایشی مبتنی بر حافظه خود، قطعه‌ای را برای پخش معرفی می‌کند و در این باره سعی می‌شود تا از ظرفیت سامانه 114 رادیو قرآن نیز استفاده شود. سپس نویسنده قطعات پیشنهادی را بررسی و به منظور انسجام برنامه، متنی تهیه و همزمان با گفتار گوینده، این قطعات پخش می‌شود.

قطعات صوتی در نظر گرفته شده در میان‌برنامه «منشور هدایت» شامل فراز تلاوت یک آیه مرتبط، یک تواشیح یا ابتهال مرتبط، گزیده بیان کارشناسی یا سخنرانی مرتبط، فراز مرتبطی از یک بخش از دعا، قطعه‌ای از نمایش رادیویی یا سکانسی از صدای یک فیلم، یک حکایت یا داستانک، یک خاطره از یک شهید و ... است.

برنامه منشور هدایت به تهیه‌کنندگی مونا توسلی، گویندگی آدینه الهیاری از شبکه رادیویی قرآن (موج اف ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز) به مدت 10 دقیقه پخش می‌شود.

انتهای پیام
captcha