2 هزار زندانی حافظ قرآن در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3949155
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳

2 هزار زندانی حافظ قرآن در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن تحویل جامعه داده‌ایم، به طوری که در کمیته عفو اگر مددجدیی حافظ یک جزء از قرآن هم باشد از عفو و تشویقات خوبی برخوردار می‌شود.

2 هزار زندانی حافظ قرآن در آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان استان، حسن محمدیاری، مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌شرقی، دوم بهمن‌ماه، در آیین تجلیل از روحانیون و فعالان فرهنگی شاغل در زندان‌های استان، اظهار کرد: در حال حاضر ۶ هزار و ۶۹۳ نفر در زندان‌های استان هستند که این میزان در قیاس جمعیت استان رتبه بسیار پایین‌تری دارد.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد زندانیان با جرائم مواد مخدر و ۳۵ درصد سرقت هستند، گفت: ۳۰ درصد زندانیان در سن ۳۳ تا ۴۰ سال و 25.5 درصد نیز در سن ۴۰ تا ۴۹ درصد هستند.

محمدیاری، با اشاره به اینکه ۷۷ درصد زندانیان سابقه‌دار و ۲۳ درصد بدون سابقه هستند، گفت: این آمار حاکی از آن است که استان نسبت به سایر استان‌ها از نظر جرم‌‌خیزی کم است ولی از سوی دیگر بازگشت دوباره زندانیان آمار خوبی نیست.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌شرقی بیان کرد: ۳۲ درصد زندانیان با تحصیلات ابتدایی و ۳۸ درصد با مدرک سیکل هستند و در این میان ۶۵ درصد از زندانیان متأهل و ۳۵ درصد مجرد هستند.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی هشت زندان در شهرستان‌ها و یک کانون اصلاح تربیت و یک اردوگاه حرفه‌آموزی دارد، گفت: بزرگترین مشکل ما زندان تبریز است که با وسعت هفت هکتار در بهترین نقطه شهر قرار گرفته ولی هیچ کاری انجام نشده است. بعد از دو سال وقفه در پروژه امسال اعتباری برای فاز اول آن اعطا شد ولی با این اعتبارات تا ۳۰ سال هم ساخته نمی‌شود.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌شرقی بیان کرد: برای فروش این مکان یا تهاتر می‌توان زندان را از شهر بیرون برد و در فضایی مناسب و استاندارد انتقال داد. طبق استانداردهای روز، فضای فیزیکی برای زندانی ۱۱ مترمربع است که این رقم در استان هفت مترمربع است.

محمدیاری اظهار کرد: در بحث فرهنگی زندان‌های استان ۴۰ روحانی و تعدادی پرسنل فعال است که آموزش کلاسیک و غیرکلاسیک را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن تحویل جامعه داده‌ایم، به طوری که در کمیته عفو اگر مددجدیی حافظ یک جزء از قرآن هم باشد از عفو و تشویقات خوبی برخوردار می‌شود. در طرح غدیر بیش از ۸۰۰ نفر مددجو خطبه و نامه‌های حضرت علی(ع) را حفظ کرده‌اند.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌شرقی یادآور شد: موضوعات هنری از قبیل انواع تئاتر، سرود، سینمایی زندان تبریز، ورزش، رادیو زندان، کتاب‌های مناسب در کتابخانه‌های زندان، انواع مطبوعات، هیئت‌های عزاداری با حضور مداحان در مناسب‌های مختلف، مشاوره چهره به چهره روحانیون در کانون یادگیری مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha