استقبال انصارالله از تصمیم ایتالیا در تحریم فروش اسلحه به عربستان
کد خبر: 3950835
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷

استقبال انصارالله از تصمیم ایتالیا در تحریم فروش اسلحه به عربستان

انصارالله یمن از ممنوعیت فروش اسلحه ایتالیا به عربستان سعودی، امارات متحده عربی استقبال کرد. ایتالیا فروش سلاح به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را به دلیل نگرانی از استفاده از سلاح در نقض حقوق بشر در یمن ممنوع اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، انصارالله یمن از تصمیم ایتالیا در مورد توقف فروش سلاح به عربستان سعودی و امارات متحده عربی استقبال کرد.

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله در توئیتر گفت: اعلام ایتالیا در مورد توقف فروش اسلحه به کشورهایی که در تجاوز به یمن دخیل هستند، اقدامی مثبت و به محافظت از غیرنظامیان و حمایت از روند صلح کمک خواهد کرد.

 به دنبال هشدارهای فعالان و قانون‌گذاران ایتالیایی در مورد استفاده از سلاح‌های این کشور  در نقض حقوق بشر در یمن، وزارت خارجه ایتالیا از ممنوعیت صادرات اسلحه به عربستان سعودی و امارات متحده عربی خبر داد.

این اقدام چند روز پس از آن صورت گرفت كه جو بایدن، رئیس‌جمهور جدید آمریكا با توقف موقت فروش سلاح به عربستان سعودی و امارات متحده عربی تا زمان بررسی‌های بیشتر موافقت كرد.

عربستان و امارات متحده عربی از اعضای ائتلاف تحت رهبری عربستان هستند که جنگ  گسترده‌ای را در سال 2015 علیه مردم یمن آغاز کردند. به گفته دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، حملات عربستان درگیری‌ها در یمن تاکنون جان 233 هزار نفر را گرفته است.

هنوز ریاض و ابوظبی در مورد تصمیم ایتالیا واکنشی نشان نداده‌اند.

انتهای پیام
captcha