امكان انجام روزانه 10 هزار تست كرونا در فارس
کد خبر: 3958700
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴

امكان انجام روزانه 10 هزار تست كرونا در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اشاره به قابلیت‌های آزمایشگاه‌های تشخیص كرونا در استان فارس از امکان انجام روزانه ۱۰ هزار تست با هدف تشخیص کرونا خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 19 اسفندماه در دویست و هشتادمین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در جدال سخت کادر درمان کشور و استان فارس با ویروس کرونا در یک سال گذشته و شهادت تعدادی از مدافعان جان بر کف حوزه سلامت در این کارزار سهمگین، یاد و خاطره این شهدا را گرامی داشت و ایثار و جانفشانی تمام مجموعه سلامت برای حفظ و ارتقای سلامت مردم را ستودنی و هم ردیف مجاهدت و ایثار شهدای هشت سال دفاع مقدس دانست.

وی، حمایت، همراهی، همدلی و تعامل تمام مسئولان استان با دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای مهار و کنترل بیماری کووید۱۹ را عاملی برای دلگرمی کادر بهداشت و درمان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در مسیر سخت مبازره با این بیماری همه‌گیر عنوان کرد.

لطفی همچنین با اشاره به ظرفیت بالای آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا استان، از امکان انجام روزانه ۱۰ هزار تست با هدف تشخیص کرونا و شناسایی بیماران و موارد مشکوک ابتلا به کرونا خبر داد.

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست، گزارشی از مراحل واکسیناسیون کرونا و نحوه انجام آن به ویژه واکسیناسیون جانبازان و سالمندان استان بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه کرد.

ارائه گزارش عملکرد بیمارستان‌های استان در زمینه کروناویروس و نحوه ارایه خدمات درمانی به بیماران کووید۱۹، از دیگر بخش‌های نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا بود که از سوی معاون درمان دانشگاه انجام شد.

اورنگ ایلامی، از افزایش ورودی و بستری بیمارستان‌های مرجع کرونا خبر داد و افزود: این بیمارستان‌ها علاوه بر بیماران استان فارس به مراجعان از سایر استان‌های همجوار نیز خدمت‌رسانی می‌کنند. 

انتهای پیام
captcha