کتاب 10 جلدی وصیتنامه شهدا به زندان خلخال اهدا شد
کد خبر: 3959240
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵

کتاب 10 جلدی وصیتنامه شهدا به زندان خلخال اهدا شد

رئیس اداره بنیاد شهید خلخال، گفت: کتاب 10 جلدی وصیتنامه شهدای اردبیلی، جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به کتابخانه زندان شهرستان خلخال اهدا شد.

کتاب ده جلدی وصیتنامه شهدا به زندان خلخال اهدا شدفرزاد اصلانی، رئیس اداره بنیاد شهید خلخال، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: کتاب 10 جلدی وصیتنامه شهدای اردبیلی، جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به کتابخانه زندان شهرستان خلخال اهدا شد.

وی بیان کرد: این مجموعه 10 جلدی جهت استفاده و بهره‌برداری در بین مددجویان و پرسنل اداره زندان این شهرستان رونمایی شد.

اصلانی خاطر نشان کرد: قرآن شهادت را تصویری از جهاد، ایثار و فداکاری در راه خدا و دفاع از آرمان‌های الهی ترسیم می‌کند و معتقد است کسانی که جان خود را در راه خدا از دست می‌دهند، زنده هستند و نزد پروردگار عالم روزی می‌گیرند، البته قرآن کریم به این موضوع تصریح می‌کند که تصور زنده بودن شهید برای بشر سخت است.

رئیس اداره بنیاد شهید شهرستان خلخال، تصریح کرد: شهیدان با دل استوار از ایمان و توکل به پروردگار در برابر تمام لشکرآرایی و ماشین نظامی دشمن استقامت ورزیدند، تردید در آن‌ها راه پیدا نکرد، مظلومانه، ولی مقتدرانه به فیض شهادت نائل شدند.

اصلانی اظهار کرد: بزرگترین نقاط عطف انسان‌سازی در تاریخ اسلام و در تاریخ انبیا «جهاد و مجاهدت» است و مهمترین قسمت تاریخ همه تمدن‌ها را جهاد و مجاهدت‌های بزرگ مردان آن جامعه تعیین کرده است.

رئیس اداره بنیاد شهید شهرستان خلخال، افزود: امروز باید محتوای تربیت و تعالی انسان‌هایی که ادعای سربازی امام عصر(عج) را می‌کنند، جهاد، فرهنگ جهاد و عمل جهادی، مدیریت جهادی، فکر جهادی و نگاه جهادی باشد، فلذا ما بزرگترین ذخیره‌های این چنینی را در ۴۲ سال انقلاب داریم ولی شاید از آن کم استفاده می‌کنیم.

وی گفت: وظیفه صد در صدی ما ادامه راه شهدا، تربیت و انتقال مفاهیم و ارزش‌های واقعی جهاد، مقاومت، ایستادگی، جهاد کبیر، جهاد اکبر و جهاد اصغر به نسل امروز ما و به نسل‌های آینده ما است.

رئیس اداره بنیاد شهید شهرستان خلخال، تاکید کرد: این ذخیره و گنج ناتمام، پرارزش و دائمی دفاع مقدس در اختیار ما قرار دارد و امروز کارخانه انسان‌سازی ما دفاع مقدس است.

انتهای پیام
captcha