افزایش مبتلایان کرونا در شهرستان سنندج
کد خبر: 3961224
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱

افزایش مبتلایان کرونا در شهرستان سنندج

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به افزایش مبتلایان کرونا در شهرستان سنندج اشاره کرد و گفت: افراد باید بیش از گذشته از ماسک استفاده کرده و از رفتن به تجمعات خودداری کنند.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ابراهیم قادری، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به نمودار وضعیت کرونا در کردستان از لحاظ رنگ‌بندی، اظهار کرد: افزایش مبتلایان کرونا در برخی از شهرستان‌های استان موجب شده که وضعیت کرونا وخیم‌تر شود و این جای نگرانی است.

وی با اشاره به اینکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی استان به سمت وضعیت قرمز نخواهد رفت، افزود: در مکان‌های سربسته که تجمعات صورت می‌گیرد، سرعت گردش ویروس افزایش می‌یابد و این موجب زیاد شدن تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها می‌شود.

معاون امور بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، به افزایش مبتلایان کرونا در شهرستان سنندج اشاره و بیان کرد: افراد باید بیش از گذشته از ماسک استفاده کرده و از رفتن به تجمعات خودداری کنند.

وی با اشاره به شیوه نامه‌های بهداشتی در استان و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در استان، اظهار کرد: برای حفاظت مردم در برابر بیماری هیچ راهی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری نداریم.

قادری با اشاره به خدمات اورژانس‌ها در ایام نوروز، ادامه داد: در همه اورژانس‌های برای انجام تست کرونا کارشناس نمونه گیری وجود دارند همچنین در طرح شهید قاسم سلیمانی با خانواده‌هایی که در تماس با بیمار هستند، ارتباط برقرار می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر اکثرا افرادی که به کرونا مبتلا شده در ابتدا علایم خفیفی از جمله خستگی و کوفتگی داشته‌اند لذا از شهروندان درخواست داریم علایم کرونا را جدی بگیرند و به مراکز درمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha