مقاوم‌سازی ۳۰ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی آذربایجان غربی
کد خبر: 3963724
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

مقاوم‌سازی ۳۰ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی آذربایجان غربی

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: از میان ۲۵۸ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی روستایی استان، ۳۰ درصد از آن‌ها مقاوم‌سازی شده‌اند.

ارسالی| مقاوم‌سازی 30 درصد از واحدهای مسکونی روستایی آذربایجان غربیمحمود بدلی، مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه دو هزار و 900 روستا در سطح استان وجود دارد، اظهار کرد: در این روستاها حدود 258 هزار و 450 واحد مسکن روستایی وجود دارد که بسیاری از این واحدها از استحکام و مقاومت لازم را ندارند.

وی افزود: در این راستا بنیاد مسکن استان از چند سال گذشته طرحی را برای مقاوم‌سازی این واحدها آغاز کرد تا از این طریق میزان خسارت وارد شده به واحدهای مسکونی روستایی به هنگام وقوع حوادث طبیعی کاهش یابد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی ادامه داد: طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده باید سالانه در سطح استان 14 هزار واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شوند که تاکنون عملیات مقاوم‌سازی 95 هزار واحد روستایی انجام شده یا در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در مجموع 30 درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان مقاوم‌سازی شده‌اند، تصریح کرد: همچنین 9 هزار متقاضی برای اجرای طرح مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان در حال حاضر وجود دارد.

بدلی با اشاره به تسهیلات پرداختی برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی گفت: برای هر واحد مسکونی تسهیلات پرداختی 50 میلیون تومان به بازپرداخت 15 ساله بوده که کارمزد سالانه آنها هم پنج درصد است.

 

 

انتهای پیام
captcha