فوت ۱۱ نفر بر اثر بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3963966
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲

فوت ۱۱ نفر بر اثر بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: ۲۳۹ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند و ۴۴ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند و در این مدت ۱۱ بیمار جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کرونا از دست دادند.

ارسالی امروز ا فوت ۱۱ نفر بر اثر بیماری کرونا در آذربایجان‌غربیجواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته، یک هزار و ۶۱ نفر در آذربایجان‌غربی به کرونا مبتلا شدند که ۲۲۶ نفر از آن‌ها در مراکز درمانی بستری و تحت مراقبت قرار گرفتند.

وی افزود: با بستری شدن این تعداد بیمار، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان‌غربی به یک هزار و ۱۰۲ نفر رسید که از این تعداد ۸۶ نفر در ارومیه بستری شدند که بیشترین تعداد بستری‌ها را این شهر به خود اختصاص داد.

آقازاده بیان کرد: ۲۳۹ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند و ۴۴ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند و در این مدت ۱۱ بیمار جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کرونا از دست دادند.

وی با اشاره به فوتی‌ها، ادامه داد: افرادی که در مدت ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا از دنیا رفتند ۳ نفر در ارومیه، ۱ نفر در پلدشت، ۱ نفر در تکاب، ۱ نفر در سلماس، یک نفر در میاندوآب، یک نفر در ماکو، ۲ نفر دربوکان و یک بیمار در چایپاره بودند و مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به سه هزار و ۸۷۷ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کروناویروس، مردم باید مانند همیشه ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، از حضور در هر گونه تجمع و شلوغی پرهیز کنند.

وی ادامه داد: اکنون بیشتر شهرهای آذربایجان‌غربی به رنگ قرمز کرونایی درآمده و از ۱۷ شهرستان استان ۱۴ شهر قرمز شده‌ و شهرهای ماکو، شوط، چالدران، پلدشت، خوی، ارومیه، نقده، پیرانشهر، سردشت، مهاباد، بوکان، میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب از جمله شهرهای قرمز کرونایی به شمار می‌روند که فقط سه شهر چایپاره، سلماس و اشنویه به رنگ نارنجی هستند و هیچ شهر زرد یا آبی وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha