ثبت نام بیش از ۳ هزار داوطلب برای انتخابات شوراهای اسلامی روستا در ارومیه
کد خبر: 3964618
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹

ثبت نام بیش از ۳ هزار داوطلب برای انتخابات شوراهای اسلامی روستا در ارومیه

فرماندار ارومیه گفت: حدود ۳ هزار و ۱۵۲ داوطلب برای انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا در ارومیه ثبت نام کردند.

ارسالی امروز ا ثبت نام بیش از ۳ هزار داوطلب برای انتخابات شوراهای اسلامی روستا در ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، رسول مقابلی، فرماندار ارومیه، ۲۵ فروردین ماه، در گفت‌وگو با اصحاب رسانه، اظهار کرد: با توجه به پایان یافتن مهلت ثبت نام داوطلبان شورای اسلامی روستاها ۳ هزار و ۱۵۲ داوطلب در پنج بخش تابعه این شهرستان شامل بخش مرکزی، نازلو، سیلوانا، انزل و صومای برادوست نام‌نویسی کردند که تعداد داوطلبان نسبت به دوره قبل انتخابات شوراها حدود ۱۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: ضمن قدردانی از حضور و همت همه داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستاها، خوشبختانه در همه ۵۱۴ روستای شهرستان ارومیه که شرایط قانونی لازم را برای انتخابات شوراها را داشتند، ثبت نام داوطلبان انجام گرفته که در صورت طی بقیه مراحل از جمله تأیید صلاحیت داوطلبان، آماده برگزاری انتخابات خواهند بود.

مقابلی بیان کرد: در مجموع در ۲۵۱ روستا در بخش مرکزی، ۸۵ روستا در بخش سیلوانا، ۷۶ روستا در بخش صومای برادوست، ۶۹ روستا در بخش نازلو و ۳۳ روستا در بخش انزل، ثبت نام داوطلبان برای انتخابات شوراهای اسلامی روستا صورت گرفته است.

وی ادامه داد: پس از اخذ استعلام از مراجع ذی‌صلاح قانونی برای تمام داوطلبان، جلسات هیئت اجرایی انتخابات برای بررسی صلاحیت به طور منظم تشکیل و سوابق داوطلبان به صورت دقیق و منطبق با قانون بررسی شد که از مجموع ثبت نام کنندگان، صلاحیت بیش از ۹۶ درصد داوطلبان به تأیید اعضا رسیده و ۱۰ داوطلب نیز از ادامه حضور در انتخابات انصراف دادند.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان ارومیه تصریح کرد: اسامی داوطلبان پس از بررسی در هیئت اجرایی، برای طی مراحل بعدی به هیئت نظارت شهرستان ارسال شده است، افرادی که صلاحیتشان برای حضور در انتخابات احراز نشد، بعد از ابلاغ به آنان، می توانند اعتراض خود را به هیئت نظارت بر انتخابات استان اعلام کنند تا به اعتراض آنان رسیدگی شود.

وی گفت: با رعایت امانتداری و حفظ حیثیت داوطلبان، نتایج بررسی صلاحیت‌ها در موعد مقرر که در تقویم انتخابات هشتم اردیبهشت ماه پیش بینی شده، از سوی فرمانداری به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha