جمع‌آوری ۶۹۰ میلیارد ریال زکات در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3964886
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
در سال گذشته انجام شد؛

جمع‌آوری ۶۹۰ میلیارد ریال زکات در آذربایجان‌غربی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی گفت: در سال گذشته در مجموع ۶۹۰ میلیارد ریال زکات جمع‌آوری شده است که بیشترین میزان پرداختی مربوط به شهرستان‌های جنوب استان است.

ارسالی| جمع‌آوری ۶۹۰ میلیارد ریال زکات در آذربایجان‌ غربیبه‌گزارش ایکنا از آذربایجان‎غربی، جلسه شورای زکات، ۲۶ فروردین به ریاست حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌‌غربی و با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در این جلسه با اشاره به اینکه امروزه و با توجه به شیوع کرونا، فضای مجازی فرصت مناسبی برای فرهنگ‌سازی در زمینه پرداخت زکات است، اظهار کرد: امروزه فضای مجازی یک روش آسان و سریع برای ارتباط با مردم و یک فضای مناسب برای تبلیغ در این زمینه است.

حجت‌الاسلام قریشی افزود: استفاده از این ظرفیت نیز نیاز به تخصص و مهارت کافی دارد تا متناسب با حال و هوای فضای مجازی نسبت به تولید محتوا و تبلیغ در این محیط اقدام شود.

وی با بیان اینکه یکی از بازوان مهم برای فرهنگ‌سازی در زمینه زکات، استفاده از ظرفیت رسانه‌ای است، ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند با آگاه‌سازی مردم نسبت به شرایط پرداخت زکات و موارد مصرف آن برای ترویج این سنت حسنه اسلام مبادرت ورزند.

امام‌جمعه ارومیه با بیان اینکه مؤسسات خیریه یا سایر نهادهایی که اقدام به جمع‌آوری زکات می‌کنند باید گزارش جامع و کاملی از نحوه این کار خود به مردم ارائه دهند، تصریح کرد: این کار زمینه جلب اعتماد عمومی را فراهم می‌کند.

عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به میزان زکات جمع‌آوری شده در استان، اظهار کرد: در سال گذشته در مجموع ۶۹۰ میلیارد ریال زکات در آذربایجان‌‌غربی جمع‌آوری شده که بیشترین میزان پرداختی مربوط به شهرستان‌های جنوب استان است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد زکات جمع‌آوری شده به‌صورت نقدی، پرداخت کمک جهیزیه، پرداخت هزینه‌های درمانی و... در بین نیازمندان توزیع می‌شود، یادآور شد: مابقی نیز برای انجام کارهای عمرانی و ساخت و ساز و تعمیر مسکن مددجویان هزینه می‌شود.

انتهای پیام
captcha