کمک ۵ میلیارد ریالی مردم خوی در بازسازی عتبات عالیات
کد خبر: 3964904
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸

کمک ۵ میلیارد ریالی مردم خوی در بازسازی عتبات عالیات

امام‌جمعه خوی گفت: مردم خوی تاکنون پنج میلیارد ریال برای بازسازی عتبات عالیات در کشورهای عراق و سوریه کمک کرده‌اند.

ارسالی| مشارکت ۵ میلیارد ریالی مردم خوی در بازسازی عتبات عالیاتحجت‌الاسلام سیدرضی شکوری، امام‌جمعه خوی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به کمک‌های مردم این شهرستان در بازسازی عتبات عالیات، اظهار کرد: تاکنون مردم این شهرستان پنج میلیارد ریال برای باسازی عتبات عالیات در کشورهای عراق و سوریه کمک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این کمک‌ها برای ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف و صحن حضرت زینب(س) در کربلا هزینه شده است، افزود: طبق سهمیه‌ای که ستاد بازسازی عتبات عالیات برای استان‌های مختلف تعیین کرده است، وظیفه ساخت ۲۲۰ مترمربع از صحن حضرت زهرا(س) و ۱۶۴ مترمربع از صحن حضرت زینب(س) برعهده آذربایجان‌غربی است.

امام‌جمعه خوی ادامه داد: تاکنون بخش زیادی از این تعهدات استان عملی شده اما برای سرعت بخشیدن به روند این ساخت و سازها نیاز است که مردم استان و خوی کمک‌های بیشتری به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان داشته باشند.

وی با بیان اینکه مشارکت در بازسازی عتبات عالیات نیازمند فرهنگ‌سازی و استفاده از روش‌های پرداخت سریع و آسان کمک‌های نقدی است، گفت: روش‌های پرداخت غیرحضوری و مشارکت در این طرح‌ها نیاز است که هر چند وقت یک بار در رسانه‌ها و فضای مجازی به مردم معرفی شود.

حجت‌الاسلام شکوری با بیان اینکه بازسازی عتبات عالیات به‌عنوان یکی از شعائر اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: امروزه دشمن با روش‌های مختلف سعی در نشان دادن چهره خشن و غیرواقعی از اسلام و شیعیان داشته که یکی از اقدامات برای خنثی‌سازی این اقدامات تعظیم شعائر اسلامی است.

وی یادآور شد، شماره حساب‌های ۱۲۲۵۸۱۲۷۱۷۸۵۱ بانک انصار و ۶۰۴۱۱۱۱ بانک رسالت پذیرای کمک‌های مردی به ستاد اربعین است؛ همچنین شماره حساب‌های ۱۲۲۵۴۲۷۱۷۸۵۱ بانک انصار و ۰۱۰۳۰۳۳۵۳۵۰۰ بانک ملی برای کمک‌های مردمی جهت بازسازی عتبات عالیات در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha