78 زندانی جرائم غیرعمد خراسان‌جنوبی؛ نیازمند مهر خیران / فرصت ماه رحمت را غنیمت شماریم
کد خبر: 3965905
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷

78 زندانی جرائم غیرعمد خراسان‌جنوبی؛ نیازمند مهر خیران / فرصت ماه رحمت را غنیمت شماریم

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی گفت: در سال جاری 78 زندانی جرائم غیرعمد با مجموع بدهی 19 میلیارد تومان چشم انتظار همت خیران هستند که از این تعداد 35 نفر برای مهریه، سه نفر برای دیه و 40 نفر بدهکار مالی هستند.

78 زندانی جرائم غیرعمد خراسان‌جنوبی؛ نیازمند مهر خیران / فرصت ماه رحمت را غنیمت شماریمغلامرضا روشان، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه جشن گلریزان همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره‌مندی از فضایل این ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: هفدهمین جشن گلریزان استان امسال با توجه به شرایط شیوع کرونا، روز نهم اردیبهشت‌ماه، ساعت 17 از شبکه خاوران پخش می‌شود.

وی افزود: باتوجه به نگاه تحولی قوه قضائیه تمام نهادها باید کمک کنند تا هیچ فردی به علت بدهی مالی در زندان‌ها نباشد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی بیان کرد: سال گذشته تعداد بسیاری از این زندانیان با کمک مردم و خیران آزاد شدند و در سال جاری نیز 78 زندانی با مجموع بدهی 19 میلیارد تومان چشم انتظار همت خیران هستند که از این تعداد 35 نفر برای مهریه، سه نفر برای دیه و 40 نفر بدهکار مالی هستند.

روشان با بیان اینکه هر ساله بخشی از این آزادی از طریق گذشت شکات انجام می‌پذیرد که سهم مهمی در آزادی دارد، افزود: اکنون که ماه رحمت خداوند فرا رسیده، چه خوب است این رحمت خداوند رادر زندگی خود جاری کنیم و ببخشیم تا خداوند ما را ببخشد.

وی افزود: در ابتدای امسال نیز با مساعدت استاندار خراسان‌جنوبی، 33 زندانی جرائم غیرعمد استان راهی منزل شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مجموع بدهی این 33 نفر 300 میلیون تومان است، تصریح کرد: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۰۹۳۹۸ آماده کمک خیران برای آزادی زندانیان است.

روشان یادآور شد: گاهی می‌توان با شاد کردن خانواده‌ای به خصوص در روزهای پرفضیلت ماه مبارک رمضان، رحمتی را به زندگی خود نازل کرد و بر این امر در روایات و آیات تأکید شده که اگر خود را مؤمن و متعهد به اسلام می‌دانیم، لازم است نسبت به هم‌نوع خود بی‌تفاوت نباشیم.

انتهای پیام
captcha