انعقاد تفاهم‌نامه پژوهشی میان جهاددانشگاهی و اداره‌ کار آذربایجان غربی
کد خبر: 3966008
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹

انعقاد تفاهم‌نامه پژوهشی میان جهاددانشگاهی و اداره‌ کار آذربایجان غربی

تفاهمنامه همکاری فی مابین جهاددانشگاهی آذربایجان غربی و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با هدف توسعه فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و اشتغال‌آفرینانی منعقد شد.

ارسالی امروزا مضای تفاهم‌نامه توسعه فعالیت‌های پژوهشی بین جهاد دانشگاه و اداره‌کل کار آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، ۳۱ فروردین، جلسه امضای تفاهمنامه همکاری فی مابین جهاددانشگاهی آذربایجان غربی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در محل اتاق حوزه ریاست جهاددانشگاهی واحد برگزار شد.

این تفاهمنامه با حضور رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص توسعه همکاری‌های متقابل در موضوعات علمی پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و اشتغال به امضای طرفین رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در این جلسه اظهار کرد: همکاری در اجرای طرح‌های پژوهشی و کاربردی دانشجویی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های متقابل دو دستگاه در توانمندسازی افراد و تعاونی‌ها با رعایت استانداردها و آیین‌نامه‌های آموزشی و پژوهشی تعاونی‌ها به منظور دستیابی آنها به مهارت‌های مورد نیاز بازار کار، استفاده از توانمندی‌های علمی، تخصصی و تجربی جهاددانشگاهی برای توانمندسازی فناورانه تحقیقاتی، مدیریتی و اقتصادی جامعه تعاونی‌ها می‌تواند از زمینه‌های همکاری ذیل تفاهم‌نامه حاضر با این نهاد ارزشمند انقلابی باشد.

ابوالفضل عبادی با تشریح انتظارات این اداره‌کل در خصوص طرح ملی مشاغل خانگی بیان کرد: از برنامه‌ریزی‌های انجام شده در عملیاتی کردن فازهای طرح ملی مشاغل خانگی خرسندیم و امید داریم شاهد دستاوردهای اشتغال‌آفرینانه مبارکی از این طرح برای استان باشیم.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی در این جلسه با تشریح حوزه‌های فعالیتی این نهاد اظهار کرد: پژوهش‌ها و تحقیقات موردنیاز اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط گروه‌های پژوهشی جهاددانشگاهی و ارتقا دانش تخصصی و افزایش و مهارت‌آفرینی نیروی انسانی کیفی جامعه هدف تحقیقات علمی کاربردی در رشد و حل مشکلات تعاونی‌ها از زمینه‌های پیشنهادی این نهاد از طریق گروه‌های تخصصی پژوهشی و آموزشی معاونت‌های این نهاد است.

امین رستم‌زاده تجربه اجرای دوره‌های موفق آموزشی و طرح ارزشمند مشاغل خانگی را از دیگر الگوهای موفق کاری مشترک دو نهاد در سطح کشور ذکر و بیان کرد: هم افزایی و عملیاتی کردن موثر و آسیب شناسی توامان طرح ملی مشاغل خانگی همزمان با راهبری طرح با همکاری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی برای ارائه یک کار و مدل تحقیقاتی ترویجی ارزش‌آفرین با خروجی ملموس از نتایج مورد انتظار این طرح ارزشمند است.

حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان با موضوعات مرتبط به حوزه تعاون از طریق اعضای هیئت علمی جهاددانشگاهی و گروه پژوهشی مدیریت کسب و کار، انجام نیازسنجی آموزشی به منظور تعیین نوع و حجم دوره‌های آموزشی، فراهم‌سازی زمینه‌های پژوهشی و تحقیقاتی و ارزیابی آموزش‌های مهارتی در بین جامعه مخاطب و واگذاری طرح‌های مطالعاتی کاربردی مدنظر از تعهدات اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در این تفاهم‌نامه است.

انجام کیفی طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی اداره کار به صورت سفارش محور، انتخاب و تأمین پژوهشگر کیفی و تجهیزات و فضای پژوهشی مناسب جهت انجام طرح‌های تحقیقاتی و فناورانه واگذار شده به این نهاد و اطلاع‌رسانی در راستای نیازهای پژوهشی کاربردی بخش تعاون از جمله اهم تعهدات جهاددانشگاهی است.

لازم به ذکر است، این تفاهم‌نامه به مدت دو سال با امضای امین رستم‌زاده، رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی و ابوالفضل عبادی مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان منعقد شد.

انتهای پیام
captcha