ارومیه شهری با پایین‌ترین سرانه فضای آموزشی
کد خبر: 3966290
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴

ارومیه شهری با پایین‌ترین سرانه فضای آموزشی

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: جای تأسف دارد که ارومیه با وجود مرکز استان بودن در بین ۱۷ شهرستان آذربایجان غربی از نظر سرانه فضای آموزشی رتبه ۱۵ را دارد.

ارسالی| ارومیه پایین‌ترین سرانه فضای آموزشی آذربایجان غربی را داردوحید جلال‌زاده، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی در ارتباط با مشکلات حوزه آموزش و پرورش استان اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کمبود بودجه است به طوری که 90 درصد آن صرف هزینه‌های جاری می‌شود.

وی با بیان اینکه پایین بودن سراینه فضای آموزشی نسبت به میانگین کشوری نیز یکی دیگر از مشکلات موجود در این حوزه است، افزود: سرانه فضای آموزشی در استان نسبت به سایر استان‌ها در وضیت مطلوبی قرار ندارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جای تأسف دارد که ارومیه نیز با وجود مرکز استان بودن در بین 17 شهرستان آذربایجان غربی از نظر سرانه فضای آموزشی رتبه 15 را دارد.

وی بیان کرد: برای حل این مشکل نیاز است که مسئولان دست در دست هم داده و چاره‌ای برای این مشکل بیاندیشند و بنده نیز به عنوان نماینده مردم در مجلس آمادگی هرگونه کمک و همکاری در راستا هستم.

جلال‌زاده عدم توجه به موضوع فرهنگ را از دیگر مشکلات حوزه آموزش و پرورش برشمرد و تصریح کرد: با وجود آنکه در ایران انقلاب فرهنگی صورت گرفت تا تحولی در فرهنگ و پرورش کشور انجام شود اما امروزه توجه به این حوزه بسیار ضعیف است.

وی تصریح کرد: در نتیجه این بی‌توجهی‌ها است که جوانان کشورمان امروزه آنگونه که باید و شاید با ارزش‌های انقلاب و شهدا آشنایی کافی را ندارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دانش‌آموزان نسل سازنده آینده کشور هستند که باید با در اختیار قرار دادن امکانات لازم برای آموزش و پرورش، در آینده انتظار شکوفایی کشور را داشت تا زمانی که امکاناتی در اختیار آنها قرار ندهیم نمی‌توانیم انتظار خاصی هم داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha