ادای تکلیف بدون داشتن تخصص مفهومی ندارد
کد خبر: 3968574
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷

ادای تکلیف بدون داشتن تخصص مفهومی ندارد

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ادای تکلیف بدون داشتن تخصص مفهومی ندارد گفت:‌ یکی از مشکلات طلبه‌ها این است که وقتی وارد فضای مجازی می‌شوند، سعی می‌کنند در مورد همه چیز اظهارنظر کنند که این صحیح نیست و موجب ارائه تحلیل‌های ناصواب می‌شود.

ادای تکلیف بدون داشتن تخصص مفهومی نداردبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، فاطمه ترابی، استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، روز گذشته، ۱۱ اردیبهشت ماه، در مراسم مجازی در مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه، اظهار کرد: یکی از مشکلات طلبه‌ها این است که وقتی وارد فضای مجازی می‌شوند، سعی می‌کنند در مورد همه چیز اظهارنظر کنند که این صحیح نیست و موجب ارائه تحلیل‌های ناصواب می‌شود و به اصل هدف ضرر می‌زند و لازم است حوزویان در مباحث تخصصی وارد شوند و اظهار نظر کنند.

وی افزود: ادای تکلیف بدون داشتن تخصص مفهومی ندارد، حوزویان در فضای مجازی به دو دسته تقسیم می شوند؛ دسته اول مخاطب و دوم فعال، اگر فعالیت در فضای مجازی برای انتشار معارف و یا استفاده از آن باشد، قطعاً چنین حضوری نیاز است و می توان از آن استفاده کرد کما اینکه کارهای خوبی در حوزه اطلاع‌رسانی و بصیرت‌افزایی صورت گرفته است، منتها برخی از طلاب تصور می‌کنند، همین که رهبر انقلاب فرموده‌اند از فضای مجازی استفاده کنید، باید در این فضا باشند و باید یادآور شد که حضور بدون برنامه و تخصص نه تنها فایده‌ای ندارد بلکه مضر هم هست.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی تصریح کرد: دغدغه برای حضور در فضای مجازی از سوی طلاب یک ضرورت است و هیچ کسی نمی‌تواند بدون شور اولیه و درونی موفق باشد، اما با هر دغدغه و فکری که وارد امور تبلیغی می‌شویم نیازمند یک استقامت و صبر برای ادامه مسیر و کسب موفقیت هستیم.

وی ادامه داد: لازمه ورود به فضای مجازی آشنایی با کارکرد آن و مخاطبان است که این امر به تبلیغ بهتر کمک می‌کند و البته همانگونه که مقام معظم رهبری هم فرمودند، نباید فضای مجازی ما را از تبلیغ چهره به چهره باز دارد.

ترابی بیان کرد: امروزه کار در فضای مجازی کم هزینه بوده و اگر کسی با آن آشنایی نداشته باشد، برخی هزینه‌ها را متحمل خواهد شد و ورود به فضای مجازی نیازمند سواد رسانه و تخصص و مخاطب شناسی و مطالعه و... است و رسانه پرمخاطب در عین اثرگذاری می‌تواند به همان میزان نیز تخریب داشته باشد.

وی گفت: طلاب از ابزار فضای مجازی برای تبلیغ دین، هدایت جامعه و ارتقای فرهنگ اسلامی به نحو احسن استفاده کنند و اگر بتوانیم طلبه‌های فاضل، خویشتن‌دار و صاحب اخلاق کریمه تربیت کنیم در امر هدایت جامعه بسیار مؤثر خواهد بود.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی افزود: رهبر معظم انقلاب به صورت گسترده در مقاطع زمانی مختلف، بر لزوم تمرکز بر فضای مجازی تأکید داشته‌اند و این مطلب، دلیل آشکاری بر اهمیت فراوان این عرصه و لزوم توجه به آن می‌باشد و اهـمیت پرداختن به فضای مجازی را به مثابه اهمیت انقلاب اسلامی دانسته‌اند و این فضا را به رودخانه‌ای پُر آب و خروشان تـشبیه می‌کنند کـه پیوسته بر آب آن افزوده می‌شود و در صورت استفاده صحیح، می‌توان آن را به یک فرصت تبدیل کـرد وگرنه به تهدیدی ویرانگر منجر می‌شود.

وی اظهار کرد: از آن‌جایی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی یک مطلب خیلی سریع می‌تواند منتشر شود، لازم است در مواقع انتشار مطلبی دقت کافی و آگاهی را بدان داشته باشیم و از دامن زدن به شایعات و مطالب ناصحیح خودداری کنیم.

انتهای پیام
captcha