ادامه اجرای طرح غربالگری سلامت روان مددجویان در سال جاری
کد خبر: 3969522
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
حسین زمانیان خبر داد:

ادامه اجرای طرح غربالگری سلامت روان مددجویان در سال جاری

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران، گفت: در سال گذشته غربالگری سلامت روان ۱۳ هزار مددجو در استان تهران انجام شد و این طرح در سال جاری برای مددجویان جدید تحت حمایت ۱۸ تا ۵۰ سال انجام می‌شود.

ارسالی//

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حسین زمانیان، معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد در سال گذشته، گفت: به منظور بررسی وضعیت روحی و روانی خانواده‌های تحت حمایت و برنامه ریزی جامع برای اقدامات پیشگیرانه و توانمندسازی هدفمند و به منظور انجام مداخلات روانشناختی و تخصصی در جهت بهبود وضعیت سلامت روان، جامعه هدف در معرض آسیب و آسیب دیده و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام به اجرای طرح بررسی سلامت روان کرده است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه سال گذشته طرح غربالگری سلامت روان برای ۱۳ هزار نفر از مددجویان ۱۸ تا ۵۰ سال تحت حمایت کمیته امداد استان اجرا شده، افزود: در سال جاری برنامه ریزی لازم برای اجرای طرح برای تمامی افراد تحت حمایت ۱۸ تا ۴۹ سال انجام شده است.

وی با بیان اینکه مشاوره‌های تربیتی، تحصیلی، خانوادگی و ازدواج مهمترین موضوعات مشاوره‌ای به مددجویان است، اظهار کرد: سال گذشته ۲۱ هزار مددجو از خدمات مشاوره و راهنمایی فردی و ۳۳ هزار مددجو نیز از خدمات مشاوره و راهنمایی گروهی بهره‌مند شدند.

زمانیان به بهره مندی شش هزار مددجوی تحت حمایت از خدمات فرهنگی کانون‌های دائم اشاره کرد و گفت:خدمات آموزشی کانون‌های فرهنگی تربیتی این نهاد برای مددجویان رایگان است و علاوه بر آن پرداخت سرانه آموزشی به تعداد سهمیه‌های اختصاصی در ابتدای سال که شامل حق‌الزحمه مربیان، سرویس ایاب و ذهاب مددجویان، پذیرایی، خرید لوازم آموزشی، کتب آموزشی، تهیه بسته‌های تشویقی برای نفرات برتر نیز توسط کمیته امداد تأمین می‌شود.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران، بیان کرد: ۱۱ هزار مددجوی تحت حمایت نیز در سال گذشته از برنامه‌های آموزش خانواده با عناوین مختلف از جمله اخلاق اسلامی، مهارت‌های زندگی، عقل معاش و ... بهره‌مند شدند.

وی با اعلام اقدامات ویژه توسط این معاونت در سال ۱۳۹۹، گفت: برگزاری رویداد جشنواره باران وحی، اجرای ۱۱۷ سرود خیابانی توسط گروه سرود دانش آموزی، آموزش تدبر قرآنی ویژه هزار و ۳۰۵ مددجوی تحت حمایت، حمایت تحصیلی از ۶۰۰ دانش آموز پایه دوازدهم برای حضور در آزمون کنکور سراسری، تعامل با اتحادیه انجمن‌های اسلامی، اجرای طرح یاس و تعامل با آموزش و پرورش برای ثبت نام رایگان ۷۰۰ دانش آموز در مدارس هیأت امنایی و غیرانتفاعی از جمله اقدامات ویژه در سال گذشته بود.

زمانیان، ادامه داد: افتتاح پنج کلینیک مشاوره تخصصی، تهیه و توزیع هزار و ۸۲۲ تبلت و گوشی تلفن همراه، ۲۰ هزار بسته لوازم التحریر، ایجاد پنج مرکز نیکوکاری مدادرنگی و انعقاد ۳۶ مورد تفاهم نامه برای خدمت رسانی به جامعه هدف از دیگر اقدامات این نهاد در سال ۱۳۹۹ است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران به موفقیت‌های بدست آمده در این حوزه اشاره کرد و افزود: کسب رتبه برتر استان‌ها در ارائه خدمات فرهنگی، کسب رتبه برتر استان‌ها طی پنج سال در ارائه خدمات مشاوره از موفقیت‌های حوزه فرهنگی کمیته امداد استان تهران به شمار می‌رود.

وی به برنامه‌های این نهاد در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: در حوزه تحصیلی قبولی حداکثری دانش آموزان در کنکور سراسری، عدم ضعف تحصیلی و عدم ترک تحصیل، حمایت از نخبگان و استعداد‌های برتر، توسعه مراکز نیکوکاری با رویکرد تحصیلی و تقویت طرح رابطین تحصیلی مدارس مورد انتظار است.

زمانیان به برنامه‌های این معاونت در بخش آموزش خانواده، مشاوره و کانون اشاره کرد و گفت: نیازسنجی آموزشی و مشاوره‌ای مددجویان، فراگیری آموزش برای همه گروه‌های سنی تحت حمایت، بهره مندی حداکثری مددجویان از برنامه‌های اوقات فراغت، آگاه سازی مددجویان از جرایم سایبری، توانمندسازی دانش آموزان و دانشجویان مستعد، ترغیب به ازدواج زنان سرپرست خانواده، کارگاه‌ها و برنامه‌های فرهنگی با هدف امیدآفرینی، تربیت گروه‌های جهادی در جهت افزایش اعتماد به نفس و عزتمندی، آگاه سازی در خصوص آسیب‌های ایجاد ارتباط با جنس مخالف، تقویت فرهنگ و روحیه کار و تلاش در بین خانواده‌های تحت حمایت برگزاری جشنواره‌های ورزشی، قرآنی و هنری در اوقات فراغت حمایت از نخبگان و استعداد‌های برتر از جمله اقدامات اجرایی در سال ۱۴۰۰ است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران با اعلام برنامه‌های این نهاد در حوزه دانش و بینش، بیان کرد: ارتقاء سطح فرهنگ و اخلاق سازمانی، تقویت حفظ ارزش‌های دینی و ملی، برگزاری برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان، برنامه‌های تحکیم خانواده و شناسایی مصادیق معروف‌ها و منکرات ادارات و تهیه نقشه فرهنگی از جمله برنامه‌های این حوزه در بخش دانش و بینش است.
انتهای پیام
captcha