جوانان انقلابی در فضای مجازی حضور فعال و مؤثر داشته باشند
کد خبر: 3970481
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

جوانان انقلابی در فضای مجازی حضور فعال و مؤثر داشته باشند

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی در مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان انقلابی باید در فضای مجازی حضور فعال و مؤثری داشته باشند و دین اسلام را در سطح ظرفیت مردم دنیا گسترش دهند.

ارسالی امروز| حضور فعال جوانان انقلابی در فضای مجازی برای گسترش اسلامبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر، رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی در مجلس شورای اسلامی، ۱۹ اردیبهشت ماه، در نشست زنان، از وعده‌های انتخاباتی تا وضع موجود، اظهار کرد: در لوایح و طرح‌ها در زمینه‌های حوق زن به ویژه زنان بی‌سرپرست، پیشنهاد افزایش وام ۷۰ میلیون در راستای ازدواج آسان جوانان و ده‌ها تذکر کتبی دیگر در مجلس شورای اسلامی انجام شده است.

وی افزود: در دوره هشتم تصویب شد که بانوان به‌ عنوان قاضی برای پاسخگویی به مشکلات زنان در دادگستری حضور و جایگاهی داشته باشند و دادگاه اختصاصی برای بانوان شکل گرفت. قبل از ورود به مجلس به‌عنوان بازرس قضایی تهران سعی داشتم ارتباط خود را با بانوان استان حفظ کنم و از حیث کاری به حل و بررسی مشکلات مراجعین بپردازم که از نظر حکومتی یک امر ذاتی و وظیفه ملی است. چندین جلسه با دانشجویان در دفتر برگزار شد و یک جلسه اختصاصی هم با بانوان و فعالان سیاسی ارومیه و همینطور چندین جلسه با فعالین اقتصادی و تولیدی مخصوص بانوان تشکیل شده است.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به موضوع اخلاق و معنویت در فضای عمومی کشور تأکید کردند و مسئولان باید این موضوع را محور اصلی برنامه‌های خود قرار بدهند. متأسفانه بودجه کشور به صورت عادلانه تقسیم نشده است و این یکی از آفت‌هایی است که در کشور ما مشاهده می‌شود و جوانان انقلابی باید در فضای مجازی حضور فعال و مؤثری داشته باشند و دین اسلام را در سطح ظرفیت مردم دنیا گسترش دهند که یکی از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام ذاکر اظهار کرد: طرح نهاد فراقوه‌ای تخصصی در حوزه زنان را خود برای اولین بار در این مراسم می‌شنوم، حتما در اولین روز مجلس این موضوع اساسی در حوزه زنان را پیگیری خواهم کرد و این که دولتمردان محترم، به اسنادی، چون ۲۰۳۰ بهای بیشتری می‌دهند تا اسناد تصویب شده در مجلس، یکی از مصادیق مهم سوء‌مدیریت در اجرای قانون است. مطهری‌های زمان باید در مقابل صد‌ها مکتب و اسنادی، چون ۲۰۳۰ بایستند تا نگذارند یک عده غرب گرا کشور اسلامی را در زمینه آموزش به قهقرا بکشند.

سیدمحمود صفری، مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی، نیز در این مراسم گفت: زن در دنیای کنونی از مقوله صنعتی شدن تا اتفاقات دیگری که در طول تاریخ رخ داده، دچار تحولات بنیادین در دنیا شده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در زمانه‌ای که اسلام تکفیری و اسلام امریکایی در حال جولان بود، قرائت جدیدی را از زن به دنیا ارائه داد و آن الگوی زن مسلمان ایرانی بود که بعد‌ها در تعابیر مقام معظم رهبری الگوی معلم الثانی نام گرفت.

صفری بیان کرد: الگویی که مستقل از تعریف چارچوب زن در دنیای غرب است، به‌طوری که نقش او در اجتماع، سیاست و اقتصاد غلبه کرده بر نقش او در خانه و خانواده و نه تبعیت می‌کند از الگوی زن شرقی که صرفا زن را در پستو‌های خانه‌ها و بدون ایفای نقش در عرصه اجتماع می‌انگارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی دو دهه اخیر زنان در کانون توجهات انتخاباتی هم قرار گرفته‌اند که طی بررسی‌های به‌عمل آمده برای اولین بار در سال ۱۳۷۶ در انتخابات ریاست جمهوری آن دوران به صورت مستقل و مشخص به حوزه زنان پرداخته شد و ستاد‌های انتخاباتی در حوزه زنان تشکیل داده شد. اما متاسفانه در جریان این رقابت‌های انتخاباتی بعضا نوع مواجه با مسائل زنان خارج از قواعد و چارچوب انقلاب اسلامی قرار گرفته و قرائت‌های غربی از زن و خانواده را از زبان برخی نامزد‌ها و کاندیدا‌ها تکرار می‌شود.

انتهای پیام
captcha