فتح خرمشهر؛ سرآغاز پیروزی‌های رزمندگان دفاع مقدس
کد خبر: 3971834
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶

فتح خرمشهر؛ سرآغاز پیروزی‌های رزمندگان دفاع مقدس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تصور آزادسازی دوباره خرمشهر در آن زمان یک تصور غیرممکن بود گفت: با آزادسازی این شهر به یک باره ورق برگشت و پیروزی‌ها یکی پس از دیگری نصیب رزمندگان اسلام شد.

ارسالی| فتح خرمشهر سرآغاز پیروزی‌های رزمندگان در جبهه‌ بودبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، علی مصطفوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی، امروز، 26 اردیبهشت، در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر یادآور جانفشانی‌ها و خون‌های پاک رزمندگان است که شبانه‌روز برای آزادی این شهر تلاش کرده و جان خویش را نیز در این راه فدا کردند.

وی افزود: رژیم صدام حسین که به تصور اشغال سه روزه ایران وارد جنگ شد هرگز تصور نمی‌کرد که جوانان غیور این سرزمین با ایستادگی و شجاعت خویش چنان درسی به آنها دهند که در طول تاریخ هرگز از یاد دشمنان ایران اسلامی نرود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: تا پیش از آزادسازی خرمشهر نیروهای ایرانی در جبهه‌ها توفیقات زیادی کسب نکرده بودند اما با آزادسازی این شهر به یک باره ورق برگشت و پیروزی‌ها یکی پس از دیگری نصیب رزمندگان اسلام شد.

وی با اشاره به اینکه تصور آزادسازی دوباره خرمشهر در آن زمان یک تصور غیرممکن بود، عنوان کرد: وقتی رهبر کبیر انقلاب از جمله معروف «خرمشهر را خدا آزاد کرد» پس از این فتح بزرگ استفاده می‌کنند به خوبی این جمله نشان می‌دهد که آزادسازی خرمشهر تا چه اندازه مهم بوده و در واقع یک کار غیرممکن با همت رزمندگان ممکن شده بود.

مصطفوی با بیان اینکه سال‌ها از این حماسه بزرگ می‌گذرد، تصریح کرد: نیاز است که ضمن گرامیداشت این روز نسل جدید با وقایع اتفاق افتاده آشنا شوند.

وی با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا بسیاری از برنامه‌های گرامیداشت آزادسازی خرمشهر به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: برنامه‌های حضوری نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha