تجلیل از خانواده 109 شهید عملیات بیت‌المقدس در آذربایجان غربی
کد خبر: 3972642
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

تجلیل از خانواده 109 شهید عملیات بیت‌المقدس در آذربایجان غربی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی گفت: به مناسبت گرامیداشت سالگرد آزادسازی خرمشهر از 109 شهید عملیات بیت‌المقدس استان تجلیل می‌‎شود.

ارسالی| تجلیل از خانواده 109 شهید عملیات بیت‌المقدس در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سرهنگ جلیل وحیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی، 29 اردیبهشت، در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع تشریح برنامه‌های آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: مؤثرترین عملیات در طول تاریخ دفاع مقدس عملیات آزادسازی خرمشهر بود که نقطه عطفی در تاریخ جنگ محسوب می‌شود و پس از آن پیروزی‌های زیادی نصیب رزمندگان دفاع مقدس شد.

وی با اشاره به دستاوردهای عملیات بیت‌المقدس اظهار کرد: در آن عملیات 380 کیلومتر از خاک ایران آزاد و 19 هزار اسیر گرفته، ده‌ها دستگاه خودرو و یک بالگرد به غنیمت گرفته شد، هر چند که پنج هزار نفر در این عملیات نیز شهید شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی ادامه داد: بعد از این عملیات، نوع نگاه و گفتار کشورهای جهان نسبت به ایران تغییر کرد چراکه آنها به قدرت واقعی رزمندگان ایرانی پی برده بودند.

وی با اشاره به نقش رزمندگان استان در آزادسازی خرمشهر افزود: اولین گردانی که وارد خرمشهر شد گردان تحت فرماندهی شهید حمید باکری متشکل از رزمندگان استان‌ها آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بود که این مایه افتخار برای استان است.

سرهنگ وحیدی اظهار کرد: در این عملیات 109 شهید از آذربایجان غربی تقدیم شده است و بسیاری نیز در آن جانباز شدند و امروزه تعدادی از ایثارگران حاضر در عملیات بیت‌المقدس نیز بازگوکننده خاطرات آن روزها هستند.

وی با بیان اینکه نقش آذربایجان غربی در دفاع مقدس آنگونه که باید و شاید معرفی نشده است، گفت: انجام 22 عملیات مرزی، درگیری با گروهک‌های تروریستی و درگیری مستقیم در جنگ از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد آذربایجان غربی در دفاع مقدس است که باید به آنها پرداخته شود.

سرهنگ وحیدی با بیان اینکه ستاد نیروهای مسلح شعار «ما مقتدریم» را به عنوان شعار امسال مراسم گرامیداشت سالگرد آزادسازی خرمشهر انتخاب کرده است، خاطرنشان کرد: 39 برنامه شاخص به مناسبت گرامیداشت سی و نهمین سالگرد گرامیداشت آزادسازی خرمشهر در سطح استان برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی عنوان کرد: فضاسازی شهری، اجرای برنامه‌های فرهنگی در 12 فرهنگسرای ارومیه، حضور تلویزیونی فرماندهان حاضر در عملیات آزادسازی خرمشهر، تجلیل از 109 خانواده شهید و 78 جانباز استان، پخش کلیپ‌های مرتبط با عملیات بیت‌المقدس از طریق تلویزیون‌های شهری، راه‌اندازی نهضت خاطره‌گویی در 39 پایگاه‌ بسیج در هر شهرستان از جمله این برنامه هستند.

وی حضور رزمندگان پیشکسوت عملیات آزادسازی خرمشهر در مراز شهدای گمنام ارومیه، فعال‌سازی میز خدمت، اجرای رژه خودرویی، پخش برنامه از طریق برنامه شاد برای دانش‌آموزان، برگزاری کرسی‌های تبیین عملیات بیت‌المقدس در دانشگاه و حوزه، دیدار با امام جمعه، اجرای سرود نظامی در سه نقطه شهر ارومیه و در یک نقطه از شهرستان‌ها و اجرای برنامه‌ای با عنوان «وحدت نیروهای مسلح» در حسینیه ثارالله ارومیه در سوم خرداد را از دیگر برنامه‌های سالگرد آزادسازی خرمشهر برشمرد.

سرهنگ وحیدی گفت: برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر در نگارخانه حوزه هنری ارومیه، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی، برگزاری نمایشگاه عکس در سلماس، برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس با حضور 15 هزار بسیجی در بعد از ظهر روز سوم خرداد هم از جمله برنامه‌های هستند که برای گرامیداشت سالگرد روز سوم خرداد در استان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha