۴۳۰ خانواده زندانی در قزوین تحت پوشش کمیته امداد هستند
کد خبر: 3972925
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

۴۳۰ خانواده زندانی در قزوین تحت پوشش کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: از ۳۲ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین، ۴۳۰ خانواده به دلیل زندانی بودن سرپرست، تحت حمایت هستند و از خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

۴۳۰ خانواده زندانی در قزوین تحت پوشش کمیته امداد هستندبه گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین، مهرعلی حق‌گویان، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین، در نشست مشترک مدیرکل خدمات مددکاری کمیته امداد و مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین بیان کرد: تلاش می‌کنیم به همه کسانی که واجد شرایط هستند خدمات ارائه کنیم و تنها محدودیت ما برای کسانی است که شرایط قانونی مساعدت را ندارند.

وی ادامه داد: از ۳۲ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین، ۴۳۰ خانواده به دلیل زندانی بودن سرپرست، تحت حمایت هستند و از خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: تعامل دو سویه میان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین و سایر دستگاه‌ها وجود دارد البته ما متولی نیازمندان و فقرا هستیم ولی مولد فقر نیستیم و درخواست داریم همه دستگاه‌ها سهم خود را در جهت رفع فقر انجام دهند.

وی افزود: در همکاری مشترک با دستگاه قضایی به این نقطه مشترک رسیدیم که اگر فردی به هر دلیلی زندانی می‌شود نباید از آسیب‌هایی که بدین واسطه به خانواده او می‌رسد، غافل شویم.

حق گویان عنوان کرد: با تعامل با دستگاه قضایی، محاکم استان قزوین در موارد قانونی و قابل اجرا احکام جایگزین حبس به نفع محرومان و نیازمندان صادر می‌کنند که طی سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۰۰ میلیون تومان کمک به نیازمندان را در این قالب شاهد بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از زمینه‌های همکاری اجرای تفاهم‌نامه با سازمان زندان‌ها و دادگستری بود که در نتیجه ۲۴۰ دانش آموز خانواده زندانیان که فاقد تبلت بودند، برای حضور در کلاس‌های مجازی صاحب تبلت و گوشی شدند.

اولویت‌ حمایت از خانواده‌ زندانیان

در ادامه مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین اظهارکرد: در سال جاری حمایت از خانواده‌های زندانیان یکی از اولویت‌های اصلی است چراکه لازم است توجه به این خانواده‌ها بیشتر شود.

حمید رضا جهانگیری زرگانی گفت: بازدید روسای زندان‌ها و مدیران با همراهی مسئولان سایر دستگاه‌ها از خانواده زندانیان یکی از برنامه‌های جدی در سال جاری است تا مشکلات آن‌ها را در حد شایسته رفع کنیم.

وی تأکید کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تمام زندانیان متأهل را غربال‌گری خواهیم کرد و مشاوره لازم به آن‌ها ارائه شود البته همه این خدمات با حفظ آبروی خانواده اجرا می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین توضیح داد: در حال حاضر حدود ۸۰۰ خانوار تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان هستند و خانواده‌هایی که مشکلات بیشتری دارند را اداره کل زندان‌ها و کمیته امداد به طور مشترک امدادرسانی می‌کنند.

وی یادآورشد: برخی از خانواده‌های زندانیان که در بحث اشتغال فعال هستند، افراد موفقی شده‌اند که با بررسی‌های انجام شده ۲۸۰ فرد متقاضی برای تسهیلات اشتغال داریم و تنها مسأله و مشکل اغلب آنها نداشتن وثیقه است.

اشتغالزایی برای ۷۷ خانواده زندانی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین نیز گفت: طی سال ۱۳۹۹ کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین به ۴۰۰ خانواده‌ای که به دلیل زندانی بودن سرپرست تحت حمایت این نهاد هستند هزار و ۳۶۸ خدمت مختلف ارائه کرده است.

صیادی بیان کرد: در راستای استقرار عدالت و افزایش اثربخشی خدمات به خانواده زندانی با سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی همکاری و تعامل مناسبی داریم.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم در کنار ارائه خدمت به خانواده زندانیان، شرایط آنها را نیز مورد توجه قرار دهیم تا بستر رفع مشکلات و ارتقاء زندگی آنها فراهم شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: طی سال ۱۳۹۹ کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین به ۴۰۰ خانواده‌ای که به دلیل زندانی بودن سرپرست تحت حمایت این نهاد هستند هزار و ۳۶۸ خدمت مختلف ارائه کرده است.

وی افزود: سال گذشته ۷۷ خانواده زندانی از تسهیلات اشتغال زایی بهره مند شده‌اند که این امر در استقلال معیشتی و کاهش نیاز آنها به کمک دیگران بسیار مؤثر است.

صیادی اضافه کرد: ۶ مورد کاریابی، ۲۵۲ مورد وام‌های کارگشایی، ۴۱ مورد تسهیلات ودیعه مسکن، ۲۳ کمک هزینه تعمیرات مسکن، تأمین ۳۶ مورد لوازم منزل و پرداخت ۲۶۷ فقره کمک هزینه اجاره مسکن از جمله اقدامات انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین ۲۳ دانش آموز و ۹ دانشجو از خدمت کمک هزینه‌های تحصیلی و خدمات شهریه دانشجویی و سایر خدمات فرهنگی بهره مند شده‌اند و با تأمین ۲۴۰ دستگاه تبلت و گوشی هوشمند، این دانش آموزان و دانشجویان در کلاس‌های مجازی حاضر شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: ارائه ۱۲۰ مشاوره، پرداخت ۲۷ مورد کمک هزینه درمان و ارائه هشت مورد کمک جهیزیه از دیگر خدمات ارائه شده به جامعه هدف خانواده زندانیان است.

انتهای پیام
captcha