تربیت 700 مبلغ بین‌المللی از سوی الزهرا(س)
کد خبر: 3973939
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
مدیر سابق جامعة‌الزهرا(س) خبر داد:

تربیت 700 مبلغ بین‌المللی از سوی الزهرا(س)

مدیر سابق جامعة‌الزهرا(س) با بیان اینکه فارغ‌التحصیلی 50 هزار طلبه، ظرفیت بزرگ علمی، آموزشی و تبلیغی است، گفت: تعداد مبلغان را به بیش از دوهزار نفر افزایش دادیم که شامل 700 مبلغ بین‌المللی است.

تربیت 700 مبلغ بین‌المللی از سوی الزهراء(س)/ فارغ‌التحصیلی 50هزار طلیهبه گزارش ایکنا؛ مراسم تودیع و معارفه مدیر جامعةالزهراء(س) امروز 5 خردادماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمدی عراقی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی، رئیس هیئت امنای جامعةالزهرا(س)، نمایندگان بیوت مراجع، علما، فضلا، اساتید و کارکنان جامعةالزهرا(س) برگزار شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در سخنانی، گفت: از سنت‌های خوب خداوند متعال که در نظام هستی قرار داده و با این سنت هستی را زیبا کرده، تغییر و تبدیل و جایگزینی است. صبح و شام و بهار و تابستان، کودکی و جوانی و پیری، محول الاحوال است و تحویل، سنت الهی است و ما خوشحالیم که در سنت حوزه مدیریتی، چهار سال حضور داشتیم.

وی با بیان اینکه با تعبیر قرآنی رب ادخلنی و اخرجنی مخرج صدق وارد جامعةالزهرا(س) شدم و امروز هم با این آیه شریفه این حوزه را در بحث مدیریت ترک می‌کنم، اضافه کرد: گاهی بیماری بهانه‌ای برای این مسئله می‌شود، بیماری بنده هم چیزی جز فشار خون نبود، خدا را سپاس می‌گویم که این چهار سال سپری شد و جایگاه مدیریت را به سیده جلیله‌ای می‌سپارم که امید است آغاز یک مسیر جدید در جامعةالزهرا(س) باشد. ستون فقرات علمی جامعةالزهرا(س) محفوظ خواهند ماند، اما همه باید به ایشان کمک کنیم. 

مدنی با سپاسگزاری و تشکر از مقام معظم رهبری، اضافه کرد: ایشان در ابتدای امر اعتماد کردند و مجدداً هم در نامه اخیر، بزرگواری کردند که برای بنده موجب افتخار است.

همچنین از شورای عالی سیاستگذاری که در این سال‌ها در جلسات مستمر و هفتگی بسیاری از گره‌ها را باز کرد، قدردانی می‌کنم. تقدیر بعدی بنده هم از  هیئت امنای جامعةالزهرا(س) و اساتید و کارمندان و همکاران است که یکایک مخلصانه تلاش کردند. 

مدیر سابق جامعة الزهرا(س) در بخش دوم سخنان خود، گفت: در طول چهار سال مدیریت بنده مسیرهایی گشوده و اهدافی تعریف شد؛ تقاضا دارم این کارها بررسی شود و اگر دیدید مفید بود، پشت آن بایستید و با جدیت آن را اجرا کنید و اجازه ندهید این نهال‌های غرس شده خشک شود.

وی افزود: در بخش آموزش که بخش عمده است، گروه‌های علمی را در قالب چارت و تشکیلات جامعةالزهرا(س) نداشتیم و با همکاری هیئت امنا، چارت و تشکیلات تصویب شد و آئین نامه اساتید ثابت را تدوین کردیم. همچنین دبیران گروه‌های علمی تثبیت شدند و مسئله مهم تربیت مدرس که می‌تواند پایگاهی برای تقویت حوزه علمیه خواهران باشد، با همین قدرت و بیش از این تقویت شد.

در تدوین متون فعالیت‌های زیادی انجام شده است و حدود 30 متن تألیف شده است، ضمن اینکه هر میزان رشته‌های جدیدی مصوب شود، متون جدیدی هم باید تألیف شوند. همچنین حوزه آزاد باید تقویت شود.

مدنی با بیان اینکه در بخش پژوهش پژوهشگاه مصوب و تشکیلات و اساسنامه و آیین‌نامه آن تدوین شد، تصریح کرد: دانشکده جامعه در حالت نگرانی به سر می‌برد و با تقویت این دانشکده الان وابستگی مالی کمی به الزهرا دارد و دانشجویان آن افزایش یافته و می‌تواند به عنوان دانشکده تک جنسیتی در کشور فعال شود.

10 هزار طلبه بین‌المللی

وی اضافه کرد: دوره‌های کوتاه‌مدت در 300 دوره برنامه‌ریزی شد. همچنین راه‌اندازی کتاب سال بانوان، تأسیس اداره نخبگان از دیگر کارهای صورت گرفته است؛ بنده در الزهرا این نگرش را داشتم که الزهرا صرفاً یک واحد آموزشی نیست؛ مجموعه آموزشی و پژوهشی و فرهنگی است؛ 50 هزار فارغ التحصیل دارد و شاید بیش از ده هزار طلبه بین‌المللی داریم که ظرفیت عظیم تبلیغی و علمی هستند.

مدنی با بیان اینکه امروز جامعةالزهرا(س) چندین مجله پژوهشی، علمی تخصصی، علمی ترویجی و مجلات داخلی دارد که سرمایه عظیمی است، اظهار کرد: در یک سال گذشته در بیش از 20 سمیناری که ملی و بین‌المللی بودند، همکاری و حضور داشتیم و طلاب به خوبی درخشیدند. در بحث تربیت نیرو، هم دوره‌های تربیت محقق، تدوینگر کتب درسی، مبلغ، مشاور و پاسخگو به مسائل شرعی برگزار شد که باید ادامه پیدا کند تا نیازهای ما را مرتفع کند. 

وی افزود: در مسئله اصلاح نظام اقتصادی، 140 حساب بانکی بود که به 20 حساب کاهش پیدا کرد؛ تغییر وضعیت برخی نیروها انجام شد. برخی دفاتر جامعةالزهرا(س) باید مستقل شود که کارهایی در این زمینه هم انجام شده است.

مدنی با بیان اینکه ایجاد و تقویت کانون‌های استانی در استان‌ها و برپایی همایش بین‌المللی در داخل و خارج کشور از کارهایی است که باید پیگیری شود، اضافه کرد: ما تعداد مبلغان را به بیش از 2 هزار مبلغ افزایش دادیم و 700 مبلغ بین‌المللی داریم که نباید مورد غفلت قرار بگیرد. مبلغان ما بدون حق التبلیغ به تبلیغ می‌روند.

وی در پایان تأکید کرد: اگر کار درستی بر این دست و قلم جاری شده، هرچه بوده، عنایت حضرت الهی و دستگیری حضرت زهرا(س) است، هرچه خیری بوده، از عنایت ایشان است و اگر خطایی بوده، مربوط به بنده است. توفیق برای اینکه سرباز خوبی برای امام زمان(عج) باشیم و در آخر عمر شرمنده نباشیم.

انتهای پیام
captcha