خانواده زندانیان قم تکریم شدند
کد خبر: 3974060
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰

خانواده زندانیان قم تکریم شدند

همزمان با پنجم خرداد روز ملی نسیم مهر روز حمایت از خانواده زندانیان، ۱۴۰ تَن از مادران و فرزندان زندانیان تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان قم طی آیینی با حضور مسئولان قضایی استان مورد تکریم قرار گرفتند.

خانواده زندانیان قم تکریم شدندبه گزارش ایکنا از قم به نقل از روابط عمومی دادگستری قم، همزمان با پنجم خرداد روز ملی نسیم مهر روز حمایت از خانواده زندانیان، ۱۴۰ تن از مادران و فرزندان زندانیان تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان قم طی آیینی با حضور مسئولان قضایی استان مورد تکریم قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام علی مظفری رئیس کل دادگستری قم در ابتدای این آیین طی سخنانی اظهار کرد: مجموعه قضایی استان از رنج و ناراحتی که شما متحمل می‌شوید مطلع است و تلاش ما هم بر این است که تا حد امکان از آلام شما بکاهیم و ناراحتیم از این که سرپرست زندگی شما می‌توانست در کنار خانواده خود باشد ولی اکنون در زندان و به‌دور از شما است.

وی ادامه داد: شما خانواده‌ها نقش بسیار مهمی در کاهش ارتکاب مجدد جرم همسران‌تان دارید چه زمانی که فرد درون زندان متحمل حبس است و چه ایامی که به مرخصی آمده و یا آزاد می‌شود، به‌شدت باید نسبت به قبل از وی مراقبت بیشتری داشته باشید.

وی تصریح کرد: خواهش ما از شما این است که حواستان به فرزندان‌تان باشد مبادا غیبت پدر موجب آسیب به آن‌ها شود.

 مدیرکل زندان‌های قم نیز با تبریک این روز به خانواده‌های مددجویان تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان در سخنانی افزود: مجموعه قضایی استان نهایت همکاری را با اداره کل زندان‌ها به‌ویژه در بخش حمایت از خانواده زندانیان دارند که به‌ نوبه خود تشکر می‌کنم.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه می‌توان به تسهیل شرایط اعطای امتیاز زندان باز، تمدید مرخصی زندانیان، توسعه اشتغال زندانیان درون زندان‌ها و مراکز بیرون زندان، حمایت از توانمندسازی خانواده زندانیان و غیره اشاره کرد که این حمایت‌ها از سوی مراجع قضایی باعث می‌شود که اداره کل زندان‌های استان و انجمن حمایت زندانیان به حمایت و رفع مصائب و مشکلات شما تلاش و همت بیشتری داشته باشد.

در ادامه این آیین فرزند دانش آموز نخبه یکی از زندانیان با خواندن دکلمه و شعری، ضمن تشکر از رئیس کل دادگستری استان، گوشه‌ای از ناراحتی خود را در نبود پدر بیان کرد.

همچنین از ۱۸۵ بسته معیشتی اهدایی از سوی ستاد فرمان اجرایی امام (ره) به خانواده زندانیان نیازمند با حضور رئیس کل دادگستری استان رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha