عدالت مبتنی بر ایران قوی؛ گفتمان حجت‌الاسلام رئیسی در انتخابات
کد خبر: 3974408
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲

عدالت مبتنی بر ایران قوی؛ گفتمان حجت‌الاسلام رئیسی در انتخابات

دبیر شورای هماهنگی ستادهای مردمی حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی گفت: گفتمان رئیسی عدالت با تکیه بر ایران قوی بوده و برنامه‌ها نیز در این راستا تدوین شده است و این موضوع با جوانگرایی و تکیه بر توان داخلی محقق می‌شود.

عدالت مبتنی بر ایران قوی؛ گفتمان حجت‌الاسلام رئیسی در انتخاباتبه گزارش ایکنا از زنجان، محسن افشارچی، دبیر شورای هماهنگی ستادهای مردمی حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی، 8 خردادماه در نشست خبری اظهار کرد: کنترل تورم و تأثیر آن بر معیشت مردم یکی از موضوعاتی است که این کاندیدای ریاست جمهوری در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است؛ زیرا ساماندهی موضوع نقدینگی به رونق اقتصاد، ایجاد اشتغال برای جوانان و بهبود شرایط معیشتی مردم خواهد انجامید.

وی به اصلاح ساختارهای قتصادی و کاهش وابستگی به نفت تأکید کرد و گفت: ملت ایران در ادوار مختلف بعد از انقلاب حضور دولت‌های مختلفی را تجربه کرده  و در وضعیت فعلی کشور، به این نتیجه رسیده‌ایم که در صورتی که مدل اقتصادی را تغییر نداده و به نفت وابسته باشیم، اتفاقات نامیمونی برای کشور رخ خواهد داد و این شرایط نیاز به تغییر را، بیش از پیش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به این نقطه رسیده‌ایم که مدیران در کشور، مدیریتی غیر از مدل نفتی بلد نیستند، افزود: این مدل مدیریتی باعث اتفاقاتی از جمله فاصله بین دولت و ملت شده است. در سال‌های گذشته رقم درآمدهای نفتی و صفرهای آن قابل شمارش نبود ولی در چند سال اخیر شرایط موجود در کشور نشان داد که این مدل مشکل دارد و باید رویه در کشور تغییر کند.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه جوانگرایی و نگاه به دورن از دیگر برنامه‌های رئیسی برای ریاست جمهوری است، بیان کرد: کشور با بهره‌گیری از توان داخلی و استفاده از جوانان نیازمند تغییر است و باید از طریق تعامل با سایر کشورها به داخل کشور تکیه کنیم. همچنین باید خود را از درون قوی کرده و به‌دنبال شناسایی توانمندی‌ها در داخل باشیم چون همه ما معتقد به ایران قوی هستیم.

افشارچی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فاصله موجود بین دولت و مردم، تصریح کرد: مدیران باید به دور از اشرافیت‌گرایی بین مردم رفته و با مشکلات آنها از نزدیک آشنا شوند و مشی حجت‌الاسلام رئیسی نیز در قوه قضائیه همین مورد بود و همه مشاهده کردند که در دوران ریاست وی در این قوه مردم براحتی امکان دسترسی به ایشان را داشتند و بسیاری از مشکلات سرمایه‌‎گذاران نیز به خاطر مردمی بودن وی برطرف شد.

دبیر شورای هماهنگی ستادهای مردمی حجت‌الاسلام رئیسی در استان زنجان مبارزه با فساد و برخورد با مفسدان را راهکار اعتمادسازی در بین مردم خواند و گفت: در کشور نیاز به خشکاندن کانون‌های فساد داریم. البته در عملکرد رئیسی در قوه قضائیه مشاهده می‌کنیم مقابله با فساد را از درون این قوه آغاز کرد که بازخورد بسیار مطلوبی در جامعه داشت.

وی با تاکید بر این موضوع که باید مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای اقناع شوند و برنامه‌ها از سوی کاندیداها اعلام شود، افزود: حجت‌الاسلام رئیسی، برنامه متقنی در حوزه‌های مختلف ارائه داده‌ است و قطعا همه موارد با حضور در برنامه‌ها در فضای مجازی و در ستادها که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود، به سمع و نظر مردم خواهد رسید. فقط باید تلاش‌ها در راستای حضور پررنگ مردم در پای صندوق‌های رأی باشد.

افشارچی با اشاره به اینکه تلاش دولت احتمالی حجت‌الاسلام رئیسی، متفاوت عمل کردن و تغییر به سمت بهبود شرایط براساس برنامه‌های اعلامی خواهد بود، ادامه داد: رئیسی تلاش دارد دست خود را از جیب مردم بیرون آورده، در کنار آنها قرار گرفته و با مردم صادق باشد. گفتمان وی عدالت با تکیه بر ایران قوی بوده و برنامه‌ها نیز در این راستا تدوین شده است.

انتهای پیام
captcha