اسرائیل فهمید که با زور نمی‌توان مانع احقاق حقوق فلسطینیان شد
کد خبر: 3974488
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
رئیس پارلمان ترکیه:

اسرائیل فهمید که با زور نمی‌توان مانع احقاق حقوق فلسطینیان شد

رئیس پارلمان ترکیه گفت: اسرائیل پس از جنگ غزه به خوبی فهمید که با زور و نیروی نظامی نمی‌توان جلوی حق طلبی فلسطینیان را گرفت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، مصطفی شنتوب رئیس پارلمان ترکیه گفت: اسرائیل به خوبی دریافته است كه استفاده از زور و اقدامات وحشیانه مانع حقوق و مطالبات مشروع مردم فلسطین نخواهد شد.

شنتوب در پیامی  به صد و چهل و دومین مجمع عمومی اتحادیه بین مجالس افزود: اسرائیل باید فوراً تروریسم دولتی را که علیه غیرنظامیان در نوار غزه، کرانه باختری و بیت‌المقدس اشغالی اعمال می‌کند کنار بگذارد.

وی با اشاره به نقش مهم و محوری پارلمان‌های کشورها در ایجاد اعتماد و صلح در میان مردم جهان تأکید کرد که دولت اسرائیل عمداً قطعنامه‌های سازمان ملل را نادیده می‌گیرد؛ به اشغال غیرقانونی اراضی فلسطینی ادامه می‌دهد و بدون در نظر گرفتن حرمت ماه رمضان و احترام آن در بین مسلمانان، بدترین نوع خشونت را علیه مردم فلسطین انجام داد.

در جریان حملات 12 روزه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه بیش از 280 فلسطینی از جمله ده‌ها زن و کودک جان خود را از دست دادند و صدها نفر مجروح شدند. همچنین بسیاری از زیرساخت‌های این منطقه در حملات رژیم صهیونیستی از بین رفت.  

انتهای پیام
captcha