پیش‌بینی ۱۷۶ شعبه اخذ رأی در مهاباد
کد خبر: 3977679
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳

پیش‌بینی ۱۷۶ شعبه اخذ رأی در مهاباد

فرماندار ویژه مهاباد گفت: برای برگزاری انتخابات در این شهرستان، ۱۷۶ شعبه پیش‌بینی شده است که در مقایسه با دوره قبل ۱۰ شعبه افزایش پیدا کرده است.

ارسالی امروز ا پیش بینی ۱۷۶ شعبه اخذ رای در مهابادبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، عارف خدرلو، فرماندار ویژه مهاباد، امروز، ۲۵ خرداد ماه، در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران، اظهار کرد: انتخابات یک اصل مهم در نظام جمهوری اسلامی و فرصتی ارزشمند برای رفع مشکلات کشور و هر شهر و روستا بوده و مردم باید با هوشیاری در این عرصه حضور یافته و شایسته ترین افراد را انتخاب کنند.

وی افزود: نامزدهای انتخابات نباید برای مطرح ساختن خود در تبلیغا‌ت‌شان به تخریب یکدیگر پرداخته و یا عملکرد نظام را زیرسوال ببرند چرا که این امر زمینه کاهش مشارکت مردم را در این رویداد سیاسی فراهم می‌کند.

فرماندار ویژه مهاباد بیان کرد: مردم به درجه بالایی از فهم و بلوغ سیاسی رسیدند که شعارهای بی‌پشتوانه و عوام فریبی نتیجه‌ای در تصمیمات آن‌ها نخواهد داشت و اگر می‌خواهیم عقلانیت ادامه یافته و بر مشکلات متعدد غلبه کنیم باید در مسیر تعقل و عقلانیت حرکت کنیم.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی را نمی‌توان بدون مشارکت پرشور مردم در انتخابات تصور کرد و مردم سرافراز ایران اسلامی در انتخابات پیش‌رو، نیز همچون دیگر انتخابات گذشته با حضوری پرشور و گسترده در پای صندوق‌های اخذ رای حماسه‌ای دیگری خلق خواهند کرد.

خدرلو تصریح کرد: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در این شهرستان مهیا شده تا در فضایی شاداب، سالم و بیطرفانه این رویداد مهم سیاسی برگزار شود.

وی بیان کرد: اجازه نخواهیم داد زمینه جابجایی حتی یک رای در حوزه‌های انتخابیه در شهرستان مهاباد فراهم شود و چهار هزار نفر عوامل اجرایی این دوره از انتخابات را برگزار خواهند کرد و برای تسهیل در امر رای دادن شهروندان با توجه به شرایط کرونا ۱۰ شعبه به تعداد شعبه‌های این حوزه افزوده شده است.

فرماندار ویژه مهاباد اظهار کرد: در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی ۸۲۴ نامزد با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت که از این تعداد ۶۷۶ نفر در مناطق روستایی و ۱۴۸ نفر نیز در شهرهای مهاباد، خلیفان و گوگ تپه هستند.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۹۳ روستای این شهرستان ۱۳۸ روستا واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی بوده و بر اساس قانون انتخابات شورای اسلامی روستا، روستاهای بالای ۲۰ خانوار و بیش از ۱۰۰ نفر جمعیت واجد شرایط برگزاری انتخابات هستند. در روستاهای کمتر از هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت، شوراهای اسلامی با سه نفر و در روستاهای بالاتر از هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت، شوراهای اسلامی با حضور پنج نفر تشکیل می‌شود.

خدرلو بیان کرد: از مجموع ۱۳۸ روستای شهرستان ۷۰ روستا در بخش مرکزی و ۶۸ روستا در بخش خلیفان قرار دارند. تعداد ۸۲۵ نامزد شهرستان برای ۴۵۵ کرسی شامل ۴۳۸ کرسی شوراهای روستا و ۱۷ کرسی شوراهای اسلامی شهر شامل هفت کرسی در مهاباد، پنج کرسی در شهر گوک تپه و پنج کرسی در خلیفان با هم رقابت خواهند کرد.

فرماندار ویژه مهاباد تأکید کرد: برای برگزاری انتخابات در این شهرستان، ۱۷۶ شعبه پیش‌بینی شده است که در مقایسه با دوره قبل ۱۰ شعبه افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام
captcha