مصارف وقف برای مردم تبیین شود
کد خبر: 3977975
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵

مصارف وقف برای مردم تبیین شود

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اگر مصارف وقف برای مردم تبیین شود، علاقه‌مندی برای مشارکت در این امر بیشتر خواهد شد، تأکید کرد: اعلام و تبیین مصارف وقف برای مردم از اصلی‌ترین راهکارهای فرهنگ‌سازی وقف است.

ارسالی امروز ا تبیین مصارف وقف برای مردم موجب فرهنگ سازی در این مورد می‌شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌ غربی، امروز 26 خردادماه در دیدار با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، اظهار کرد: وقف در اسلام اهمیت فراوانی دارد و یکی از بهترین راهکارهای فرهنگ‌سازی در مورد وقف اعلام و تبیین مصارف وقف به مردم است.

وی افزود: به طور قطع وقتی که مردم به خوبی بدانند وجوه جمع‌آوری شده از موقوفات صرف چه اموری می‌شود، علاوه بر ادای حقوق اوقاف به سمت وقفیات جدید نیز گام برخواهند داشت.

استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: یکی از کارکردهای مهم وقف را فقرزدایی از جامعه بوده و با گسترش فرهنگ وقف می‌توان میزان فقر و محرومیت را در جامعه کاهش داد؛ زیرا وقف یکی از راه‌های توزیع مجدد درآمد است و با توزیع مجدد درآمد، سرمایه‌های جامعه در اختیار همگان قرار می‌گیرد و با بهره‌مندی همگان از امکانات رفاهی و اقتصادی، زمینه‌های تکامل در ابعاد فرهنگی و اجتماعی فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: وضعیت موقوفات در استان مناسب بوده و ضرورت توجه نهادها و دستگاه‌های اجرایی به پرداخت به موقع اجاره موقوفات، کارکرد وقف در توسعه استان بسیار مؤثر است.

وقف سه گزاره اصلی دارد

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این دیدار، بیان کرد: وقف سه گزاره اصلی دارد که شامل حفظ موقوفات، بهینه‌سازی و افزایش بهره‌وری و همچنین اجرای نیات واقفین می‌باشد و موقوفات در طولانی‌مدت رفاه عمومی جامعه را در نظر گرفته‌اند.

وی افزود: رویکرد توجه به تولید و شرکت‌های دانش بنیان در این مجموعه مهم بوده و در سال ۹۹ حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان درآمد اوقاف در سطح کشور بوده است.

حجت‌الاسلام خاموشی بیان کرد: این اتفاق با تغییر رفتار موقوفه‌داری همچنین تغییر شرایط اجاره‌داری رقم خورده است ضمن اینکه زمین‌های کشاورزی نیز با مشارکت و مضاربه و … به درآمدزایی رسیده‌اند.

رئیس سازمان اوقاف ادامه داد: سیستم اوقاف باید به سمت تولید برود تا بتواند در شرایط تحریم باری از دوش کشور بردارد و این حرکت تاکنون بسیار موفق بوده است.

انتهای پیام
captcha