همکاری قضات کرمانی برای بیش از ۲۰۰۰ بازدید از زندان‌های استان
کد خبر: 3982248
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰

همکاری قضات کرمانی برای بیش از ۲۰۰۰ بازدید از زندان‌های استان

معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان با اعلام اینکه قضات کرمان طی سال گذشته بالغ بر ۲ هزار بازدید از زندان‌های استان داشته‌اند؛ بیان کرد: قضات این استان ترغیب شده‌اند با خانواده‌های مددجویان ملاقات داشته و با بررسی وضعیت فردی، فرهنگی و خانوادگی آنها، تصمیم‌هایی را اخذ کنند. ‌

به گزارش ایکنا از کرمان، رضا طالبی‌زاده، معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان، گفت: قضات پرتلاش این استان طی سال گذشته ضمن انجام 2هزار و 41 مورد بازدید از زندان‌های استان، با 10 هزار و ۲۰۵ مددجو به صورت مستقیم و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ملاقات کرده و درخواست‌های آن‌ها را مورد رسیدگی قرار داده‌اند.

وی همچنین از انجام ۷۱۶ بازدید از زندان‌های استان کرمان طی سال جاری خبر داد و افزود: در این رابطه با سه هزار و ۵۸۰ مددجوی زندان ملاقات شده و دستورات قضایی لازم و قانونی برای حل مشکلات آنها صادر شده است.

طالبی‌زاده بیان کرد: در راستای اجرای طرح پایش زندانیان در استان کرمان، قضات این استان ترغیب شده‌اند با خانواده‌های مددجویان به ویژه متهمان و محکومان مواد مخدر ملاقات داشته و وضعیت فردی، فرهنگی و خانوادگی آنها را بررسی کرده و سپس تصمیم مقتضی را اتخاذ نمایند.

وی با تقدیر از همکاری قضات فعال و خدوم استان کرمان در توسعه عدالت قضایی در این استان، بیان کرد: در ماه مبارک رمضان سال 99 تیم‌های قضایی با مسئولیت قضات این استان تشکیل شد که ضمن حضور در منزل خانواده مددجویان کم بضاعت، نسبت به دیدار با این خانواده‌ها، بررسی مشکلات و درخواست‌های آن‌ها و اهدای بسته‌های معیشتی و کمک‌های نقدی به آنها اقدام کردند.

این مقام قضایی در استان کرمان گفت: در راستای برنامه‌های ابتکاری در استان کرمان، قضات این استان ترغیب شده‌اند که قبل از صدور احکام قضایی شخصا از وضعیت خانوادگی خانواده‌های زندانیان بازدید کنند و در این رابطه تیم‌های مورد نیاز، تشکیل شده و این اقدام در جریان است که با این اقدام احکام قطعی دادگاه عینی‌تر، ملموس‌تر و دقیق‌تر خواهد شد. زیرا بسیاری از علل وقوع جرم ریشه در مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی افراد دارد.

انتهای پیام
captcha