اهل کار خیر باشیم / صرفه‌جویی در برق؛ مصداق کار نیک
کد خبر: 3982671
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵

اهل کار خیر باشیم / صرفه‌جویی در برق؛ مصداق کار نیک

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز با بیان اینکه انسان باید اهل کار خیر و نیکی کردن باشد، گفت: انسان‌ها نباید به مقدار نیکی کردن توجه داشته باشند چراکه خداوند برای کار خیرحتی به مقدار کم در نزد ما‌ مردم هم پاداش‌های فراوانی می‌دهند.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا حدائق، مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز امروز، 16 تیرماه در جمع زائرین و مجاورین حرم مطهر شاهچراغ(ع) با اشاره به روایتی از حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) که فرمودند بر شما باد به میانه‌روی در فقر و ثروت، گفت: یکی از توصیه‌هایی که حضرات معصومین ما را به آن سفارش فرموده‌اند توصیه به امر اقتصاد است.

وی در ادامه معنای اقتصاد را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: اقتصاد به معنای میانه‌روی در هزینه کردن است، اسلام در مسائل مالی برای انسان‌ها برنامه دارد که چگونه آن را هزینه کنند که به خود و خانه خود آسیب نزنند.

حدائق با بیان اینکه انسان باید اهل کار خیر و نیکی کردن باشد، گفت: انسان‌ها نباید به مقدار نیکی کردن توجه داشته باشند چراکه خداوند برای کار خیرحتی به مقدار کم در نزد ما‌ مردم هم پاداش‌های فراوانی می‌دهند، خداوند اعمال مقبول را در میان دیگر اعمال پنهان کرده است.

مسئول قرارگاه عمار منصوریه شیراز افزود: امام رضا(ع) در ادامه می‌فرمایند خداوند مصداق کار خیر را اگر به اندازه نصف خرما باشد در روز قیامت به اندازه وزن کوه احد پاداش می‌دهد، لذا اگر کار برای خدا باشد قطعا در آن کم وجود نخواهد داشت، به حمدلله امروز در جامعه از آغاز شیوع کرونا شاهدهستیم که آحاد مختلف مردم هر کس به فراخور حال و بضاعت مالی و توان خود وارد در امر خیر شدند.

وی گفت: در شرایطی که اکنون جامعه با قطعی برق و کمبود انرژی مواجه است اگر به عنوان یک مسلمان شیعه بتوانیم یک لامپ کمتر مصرف کنیم مصداق کار نیک است، خداوند مخالف با اسراف است، لذا نباید از کار نیک چه به مقدار کم و زیاد غافل شویم.

انتهای پیام
captcha