اعلام تدابیر جدید کرونایی از سوی استاندار کربلا
کد خبر: 3983471
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷

اعلام تدابیر جدید کرونایی از سوی استاندار کربلا

در نشست مسئولان ستاد بحران کرونای استان کربلا، آخرین رویدادها و تحولات مربوط به ویروس کرونا در این استان بررسی و تدابیر تازه‌ای اعلام شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دفتر اطلاع رسانی نصیف جاسم الخطابی، استاندار کربلا و رئیس ستاد بحران ویژه مقابله با نسل جدید ویروس کرونا در این استان، بامداد امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد که جلسه ستاد به ریاست وی و حضور سرلشکر احمد زوینی، فرمانده پلیس، صباح الموسوی، مدیرکل اداره بهداشت، صباح الحسینی، مدیر شهرک پزشکی امام حسین (ع) و همچنین رئیس بیمارستان امام حسن (ع) برگزار شده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، در جلسه ستاد بحران استان کربلا آخرین رویدادها و تحولات مربوط به ویروس کرونا، وضعیت کلی در بیمارستان‌های این استان، ظرفیت آنها برای پذیرش موارد کنونی ابتلا به ویروس و برنامه‌های لازم برای پذیرش افراد بیشتر در صورت افزایش موارد ابتلا به بیش از سطح عادی، مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

در این جلسه، استاندار کربلا بر لزوم اتخاذ تدابیر واقعی و جدی و برنامه‌های راهبردی برای رویارویی با همه‌گیری کرونا تاکید و اعلام کرد که باید تلاش‌های بیشتری انجام داد به ویژه آن که منابع انسانی دارای تجربه کافی را در اختیار دارند.

الخطابی در ادامه افزود: ما علاوه بر دستور به ادارات استان برای تکمیل واکسیناسیون مربوط به کارمندان خود، محدود کردن ورود به استان و مناطق شلوغ به ویژه مجتمع‌های تجاری، رستوران‌ها و دیگر اماکن شاهد تجمع‌های بزرگ، دارندگان گواهی واکسیناسیون یا آزمایش پی سی آر  را به صورت هفتگی بررسی می‌کنیم.

استاندار کربلا در جلسه ستاد بحران همچنین مبلغ ۱۰۰ میلیون دینار (بیش از ۶۸ هزار و ۵۰۰ دلار) را برای خرید داروهای ویژه کرونا، تست های آزمایشگاهی و تجهیزات پزشکی به منظور پشتیبانی از اداره کل بهداشت استان و شهرک پزشکی امام حسین (ع) اختصاص داد.

همچنین روز گذشته کمیته بحران استان نجف اعلام کرد که تصمیم گرفته است تا اطلاع ثانوی تمامی مساجد و حسینیه‌ها در این استان بسته باشد و برگزاری مراسم ختم و هرگونه مجالس دیگر ممنوع است.

انتهای پیام
captcha