کارشناس سازمان ملل خواستار مجازات رژیم صهیونیستی شد
کد خبر: 3983783
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
در پی تخریب منازل فلسطینیان؛

کارشناس سازمان ملل خواستار مجازات رژیم صهیونیستی شد

کارشناس سازمان ملل ضمن محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در تخریب منازل فلسطینیان در شمال کرانه باختری، خواستار مجازات این رژیم جنایتکار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، «مایکل لینک»، کارشناس سازمان ملل متحد در زمینه وضعیت حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین، در بیانیه‌ای تخریب منازل و دارایی‌های فلسطینیان در روستای «حمصه البقیعه» واقع در شمال کرانه باختری را محکوم کرد.
 
وی از جامعه بین‌المللی خواست تا این مسئله را در رأس کارهای خود قرار دهند چرا که در غیر این صورت، احتمال پایان دادن به ظلم علیه فلسطینیان جز با افزایش غیرقانونی هزینه‌های رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت.
 
وی توضیح داد که مقامات اسرائیلی در 7 ژوئیه (16 تیر) 27 واحد مسکونی فلسطینیان و محل نگهداری حیوانات و مخازن آب را تخریب و وسایل یک مجتمع مسکونی در روستای حمصه البقیعه را مصادره کردند. آنها همچنین 11 خانواده فلسطینی شامل حدود 70 نفر از جمله 35 کودک را آواره کردند.
 
لینک در ادامه تأکید کرد که این تخریب‌ها غیر قانونی است و به صورت وحشیانه و بی‌رحمانه انجام می‌شود.
 
وی ادامه داد: حمصه البقیعه یکی از روستاهای فلسطینی در منطقه دره اردن است که به دلیل محدودیت دستیابی به آب، خدمات پزشکی، آموزش و نیروی برق، و همچنین به دلیل تسلط ارتش اسرائیل به بخش وسیعی از زمین‌های این روستا، منطقه‌ای بسیار شکننده است.
 
لینک در پایان تأکید کرد: این تسلط تدریجی اسرائیل بر اراضی فلسطین و حمایت از شهرک‌سازی‌ها نتیجه‌ای جز تقویت الحاق اسرائیل به کرانه باختری نخواهد داشت.
انتهای پیام
captcha