91 هزار واحد مسکونی روستایی در آذربایجان غربی مقاوم‌سازی می‌شوند
کد خبر: 3984221
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

91 هزار واحد مسکونی روستایی در آذربایجان غربی مقاوم‌سازی می‌شوند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: تاکنون عملیات مقاوم‌سازی ۹۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در سطح استان آغاز شده و عملیات مقاوم‌سازی ۸۸ هزار واحد مسکونی روستایی به پایان رسیده است.

ارسالی|۹۱ هزار واحد مسکونی روستایی در آذربایجان غربی مقاوم‌سازی می‌شوندبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، محمود بدلی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی، در نشست خبری با اصحاب رسانه در میاندوآب اظهار کرد: از آنجایی که ایران جزو ۱۰ کشور زلزله‌خیز دنیاست و سالانه چندین زلزله بزرگ در آن رخ می‌دهد برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی به واحدهای مسکونی روستایی مقرر شده است در سطح کشور سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شود.

وی افزود: براساس این چشم‌انداز سهم هر کدام از استان‌ها نیز مشخص شده که این عدد برای آذربایجان غربی برابر با ۱۳ هزار واحد مسکونی بوده که اعتبار لازم برای مقاوم‌سازی این واحدها نیز ۱۳ هزار میلیارد ریال است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی ادامه داد: برای جذب مشارکت مردم در انجام این کار به هر کدام از متقاضیان یک میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد پنج درصد پرداخت می‌شود که مدت بازپرداخت تسهیلات نیز ۲۰ ساله است.

وی اظهار کرد: تاکنون عملیات مقاوم‌سازی ۹۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در سطح استان آغاز شده و عملیات مقاوم‌سازی ۸۸ هزار واحد مسکونی روستایی به پایان رسیده است. پیش‌بینی می‌شود تا پنج سال دیگر ۷۰ درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان مقاوم‌سازی شوند که تحقق این هدف نیز نیازمند همکاری و مشارکت مردم است.

وی با اشاره به وجود ۳۱ هزار واحد مسکونی روستایی در میاندوآب گفت: از این تعداد تاکنون مالکان ۱۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به مراجعه به بنیاد مسکن فرم درخواست مقاوم‌سازی را پر کرده‌اند که عملیات عمرانی همه این واحدها نیز آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی اضافه کرد: از این تعداد نیز عملیات مقاوم‌سازی ۱۰ هزار و ۸۰۰ واحد به صورت کامل به پایان رسیده و درمجموع ۴۲ درصد واحدهای مسکونی روستایی در میاندوآب مقاوم‌سازی شده‌اند.

انتهای پیام
captcha