به گزارش ایکنا از آذربایجانشرقی، محمدحسین امید، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، امروز، 24 تیرماه، در نشست با خبرنگاران در تبریز، مهمترین برنامههای سال ۱۴۰۰ را توجه به دانشگاههای نسل جدید و ایجاد مرکز نوآوری در واحدهای این دانشگاه اعلام کرد و گفت: سطح بندی ۳۵ هزار نفر از مدرسان از دیگر برنامههای امسال این دانشگاه است.
وی با اعلام اینکه مدرسان این دانشگاه بر اساس سابقه و توانمندی سطح بندی می شوند، افزود: بیش از ۲ هزار مدرس خبره و حدود ۳۰ هزار مدرس آموزشی در این دانشگاه در سطح کشور فعالیت میکنند که دریافتی این مدرسان نیز بر اساس سطح بندی آنها ارتقا خواهد یافت.
امید، همچنین با اشاره به اینکه سند ملی دانشگاه جامع علمی کاربردی بر اساس سند آمایش در دست آماده سازی است، اضافه کرد: برشهای استانی در این خصوص مشخص شده و پس از تجمیع آن تا نیمه اول امسال سند ملی دانشگاه نهایی میشود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، خاطرنشان کرد: امسال نیز تداوم برنامه دوم در خصوص بازنگری دورههای علمی کاربردی برخی رشتهها و گروهها انجام شده و از بین ۷۵۰ دوره کاردانی و ۷۵۰ دوره کارشناسی ۲۰ درصد آنها بازنگری شده است.
وی افزود: بر این اساس برخی از دورهها منسوخ، بعضی از دورهها تثبیت و برخی دیگر اضافه خواهند شد.
وی همچنین با اشاره به اینکه در دوره کرونا بخش آموزش بیشترین لطمه را متحمل شده است، گفت: آموزش مجازی برای نخستین بار ایجاد و راهاندازی شد که نتایج خوبی نیز به دست آمده است و اساتید و دانشجویان توانستند آشنایی خوبی با این دوره ها پیدا کنند.
امید خاطرنشان کرد : واکسیناسیون اساتید، کارکنان و دانشجویان به دولت پیشنهاد داده شده است که مردادماه و شهریور ماه واکسیناسیون آنان انجام خواهد شد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، با اعلام اینکه مقرر شده است سازمان سنجش تا هفته سوم شهریور ماه نتایج این دانشگاه را اعلام کند، گفت: بر این اساس ورودیهای جدید اولین شنبه مهرماه در کلاسهای دانشگاه حضور پیدا کنند و ورودی های قدیمی زودتر از ورودیهای جدید سال تحصیلی را آغاز میکنند.
وی همچنین با اشاره به اینکه آموزشهای مهارتی همواره مورد تاکید رهبری بوده است، گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه باید ۳۰ درصد دانشجویان کشور جزو دانشجویان دورههای مهارتی باشند.
وی افزود: در این ارتباط ظرفیتسازی مناسبی انجام شده است که باید دانشجویان استقبال کنند.
امید ادامه داد: علت اصلی این که همچنان به ۳۰ درصد یاد شده نرسیدیم، این است که در کشور نظام مدرک سالاری وجود دارد و به رغم ظرفیتسازی ۳۰ درصد دانشجویان دورههای مهارتی برخی قوانین نیاز به بازنگری دارند از جمله نظام ۶، ۳، ۳ آموزش و پرورش که به دوره های مهارتی دانشگاه های جامع علمی کاربردی لطمه زد.
وی خاطرنشان کرد: همچنان دانش آموزان دبیرستانی پس از ۱۲ سال تحصیل بیشتر ترجیح میدهند در کنکور شرکت کنند تا اینکه در دورههای مهارتی دانشگاههای مراکز عالی ورود پیدا کنند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، با اشاره به اینکه حدود ۸۵ هزار نفر از هنرستانها و مراکز فنی و حرفهای متوسط به سمت دورههای نظری تمایل پیدا کردند، گفت: ترویج دورههای مهارتی و بیان اهمیت آنها به خصوص توسط رسانهها لازم است.
انتهای پیام