۱۲۰ زندانی کهگیلویه وبویراحمد حافظ قرآن هستند
کد خبر: 3984510
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

۱۲۰ زندانی کهگیلویه وبویراحمد حافظ قرآن هستند

معاون سلامت سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه قرآن خواندن در زندان‌ها مهجوریتی ندارد، گفت: ۱۲۰ نفر زندانی کهگیلویه وبویراحمدی حافظ قرآن هستند.

120 زندانی کهگیلویه وبویراحمد حافظ قرآن هستند

حسن رحیمی، معاون سلامت سازمان زندان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه وبویراحمد، اظهار کرد: خواندان و حفظ قرآن آنچنان روح و جان زندانی را جلاء می‌دهد که وقتی آزاد می‌شوند دیگر از خلاف کاری دست می‌کشند و به افرادی کاملاً سالم تبدیل می‌شوند و به دنبال روزی حلال می‌روند.

وی افزود: به‌صورت مدام نماز جماعت و کلاس‌های متنوع قرآنی در سطح زندان‌های استان برگزار می‌شود و 4 روحانی مدام در زندان مستقرند و کلاس‌های مختلف قرآنی را برگزار می‌کنند و قرآن خوانی در زندان‌ها مهجوریتی ندارد برخلاف بسیاری از مکان‌های دیگر که شاید بدین مقوله کمتر بپردازند؛ ضمن اینکه 120 نفر زندانی کهگیلویه وبویراحمدی حافظ قرآن هستند.

معاون سلامت سازمان زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: جامعه پزشکان نیکوکار، پزشکان متخصص عفونی، دندانپزشک، روان پزشک و ماماها را برای درمان زندانیان به سمت زندان‌ها می‌فرستند و برخی از این پزشکان برای ثواب خود به زندان‌ها جهت مداوای زندانیان اقدام می‌کنند.

رحیمی از پخش بسته‌های معیشتی بین 200 خانواده زندانی در هر سری از سرکشی به خانواده زندانیان استان خبر داد و تصریح کرد: سازمان زندان‌ها در این امر ثواب پیش رو است تا دست این خانواده‌ها را بگیریم و نگذاریم فقر به آنان فشار آورد.

وی یادآور شد: جامعه نباید یک زندانی را بعد از آزادی به‌عنوان افرادی خطاکار ببینند، چراکه اغلب آنان که احیانا خطایی داشته اند، در زندان اصلاح شده‌اند.

انتهای پیام
captcha