رهایی یک زندانی محکوم به قصاص از چوبه دار
کد خبر: 3985640
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸

رهایی یک زندانی محکوم به قصاص از چوبه دار

رئیس‌‌کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در آستانه عید قربان با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و مددکاران زندان مرکزی یک زندانی محکوم به قصاص در ارومیه از چوبه دار رهایی یافت.

ارسالی| رهایی یک زندانی محکوم به قصاص از چوبه دارناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با بیان اینکه تلاش برای صلح و سازش پرونده‌های قتل در سال‌های اخیر مورد توجه جدی سیستم قضا بوده است، اظهار کرد: در این راستا اعضای شورای حل اختلاف و مددکاران زندان‌ها برای جلب رضایت اولیای دم همواره تلاش می‌کنند.

وی افزود: برای همین منظور استفاده از ظرفیت ائمه جمعه، ریش‌سفیدان، معتمدین محلات، هیئت امنای مساجد و افراد دارای پایگاه اجتماعی نیز همواره مورد تاکید بوده است.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: اخیرا نیز تصمیم گرفته شده است تا هسته‌های جهادی بخشایش در تمام شهرستان‌های استان تشکیل شود تا این هسته‌ها به صورت جدی و اصولی اقدام به پیگیری صلح و سازش در پرونده‌ها باشند.

وی تصریح کرد: در ادامه تلاش‌های انجام شده برای جلب رضایت اولیای، یک زندانی محکوم به قصاص در ارومیه با رضایت خانواده مقتول از چوبه دار رهایی یافت.

عتباتی خاطرنشان کرد: از آنجایی که موعد اجرای حکم این فرد فرا رسیده بود در صورت عدم رضایت اولیای دم وی به دار آویخته می‌شد که در نهایت با تلاش شورای حل اختلاف و مددکاران زندانی مرکزی ارومیه این کار انجام نشد.

ناصر عتباتی ادامه داد: موعد اجرای قصاص نفس فرا رسیده بود که با تلاش شبانه روزی شورای حل اختلاف و مددکاران زندان مرکزی ارومیه، اولیای دم مرحوم با اعلام گذشت از قصاص نفس  محکوم علیه صرف نظر و حیات دوباره‌ای به وی بخشیدند.

 

 

انتهای پیام
captcha