قدیمی‌ترین مسجد مهاباد مرمت می‌شود
کد خبر: 3986880
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲

قدیمی‌ترین مسجد مهاباد مرمت می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد گفت: قدیمی‌ترین مسجد مهاباد با اعتباری باغ بر ۲۳۰ میلیون تومان مرمت می‌شود.

ارسالی| قدیمی‌ترین مسجد مهاباد مرمت می‌شودایوب حاجی‌زاده، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی اظهار کرد: مسجد جامع مهاباد قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان بوده که در دوران صفویه ساخته است و به دلیل استفاده از آجر سرخ در ساخت آن به مسجد سرخ نیز شهرت دارد.

وی افزود: با توجه به مرور زمان، بخش‌هایی از این مسجد نیاز به مرمت داشت که برای این منظور در سالیان گذشته در چندین نوبت اقدامات مرمتی در این مسجد انجام گرفته است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد ادامه داد: اقدامات مرمتی نیز در سال‌های اخیر ادامه داشت که بنا به دلایلی این اقدامات متوقف شده بود.

وی عنوان کرد: در نهایت با پیگیری‌های انجام گرفته و مساعدت نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اخیرا اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیون تومان برای مرمت این مسجد اختصاص یافت و با تخصیص این اعتبار اقدامات لازم برای مرمت مسجد جامع آغاز می‌شود.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: در نظر است تا در ادامه مرمت‌های این مسجد سبک‌سازی سقف، حجره‌ها و مرمت ستون‌های داخل بنا انجام شود و در مراحل بعدی اقدامات لازم مرمتی در دستور کار قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: مسجد جامع مهاباد در ۲۵ آبان ۱۳۴۸ با شماره ۸۸۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و نیاز است که همگان در حفظ و نگهداری آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام
captcha