«غدیر» در ۱۸ ذی‌الحجه خلاصه نشود
کد خبر: 3986933
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱

«غدیر» در ۱۸ ذی‌الحجه خلاصه نشود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه نباید غدیر را فقط به روز ۱۸ ذی‌الحجه محدود کرد، افزود: غدیر مربوط به کل زمان خلقت عالم است.

ارسالی امروز ا از ظرفیت‌های هیئت‌های مذهبی و فرهنگی در مراسمات ملی و مذهبی و عید غدیرخم باید استفاده کردحجت‌الاسلام والمسلمین محمد خلیل‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه غدیر تنها فرهنگ در عالم است که ظرفیت پاسخگویی به همه نیازهای بشری را دارد، اظهار کرد: غدیر حلقه اتصال نبوت، امامت و ولایت بوده و آینده جهان با برنامه‌ای که پیامبر گرامی اسلام(ص) در غدیر طراحی کرد ترسیم می‌شود.

وی افزود: از هر منظری به واقعه غدیر بنگریم نقطه اتصال همه مکاتب بوده و مختص عالم خلقت است و ما تکلیف داریم که غدیر را در جامعه و شهر اسلامی بیش از گذشته پاس داشته و نشر دهیم.

خلیل‌پور بیان کرد: معتقدیم آینده جهان با برنامه‌ای که پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر طراحی کرد ترسیم خواهد شد،  از این رو غدیر را همانند سایر وقایع عظیم مسلمانان برگزار و تلاش می‌کنیم تا در برنامه‌ریزی برای بزرگداشت این ایام خطبه غدیر را به مردم معرفی کرده و در کنار بیان اتفاقاتی که در این روز  ر‌خ‌ داده نقش و تأثیر آن را در آینده جامعه به نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که نباید غدیر را فقط به روز ۱۸ ذی‌الحجه محدود کرد چرا که در این صورت جفا کردیم چون غدیر مربوط به کل زمان خلقت عالم است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: گرامیداشت و حفظ منزلت غدیر خم بر همه ما مسلمانان واجب بوده و برنامه‌های متنوع برای این روز در ارومیه برنامه‌ریزی شده است.

خلیل‌پور در پایان با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌ هیئت‌های مذهبی و فرهنگی در مراسم ملی و مذهبی و عید غدیر یک امر ضروری است، تأکید کرد: شهرداری ارومیه باید از این ظرفیت استفاده کند،‌ البته نصب المان‌های غدیر، پرچم، پخش آش نذری و نان نذری در سطح شهر ارومیه، ایجاد غرفه‌های فرهنگی و هر خانه یک پرچم و شعرخوانی از سوی شهرداری ارومیه در روز عید غدیرخم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha