محرم، ماه ترویج امر به معروف و نهی از منکر باشد
کد خبر: 3987952
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

محرم، ماه ترویج امر به معروف و نهی از منکر باشد

امام‌جمعه ارومیه با بیان اینکه در ماه محرم‌ به فریضه امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر باید بیش از پیش توجه شود، گفت: متأسفانه با تغییر نگرش‌ها در سطح جامعه مسئله عفاف و حجاب مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته است.

ارسالی امروز ا برای جلوگیری از کشف حجاب کامل در جامعه باید فرهنگ سازی شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه ارومیه، روز گذشته، ۱۰ مرداد ماه در جلسه ترویج عفاف و حجاب ستاد امر به ‎‌معروف و نهی‌ از منکر، اظهار کرد: باید در ماه محرم‌الحرام به فریضه امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر بیش از پیش توجه شود ولی متاسفانه با تغییر نگرش‌ها در سطح جامعه مسئله عفاف و حجاب مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی افزود: عدم مدیریت و برخورد مناسب با مسئله عفاف و حجاب باعث ولنگاری و بی‌بند و باری در جامعه شده و تأکید مقام معظم رهبری بر مسئله حجاب نشان از اهمیت این موضوع دارد که باید به آن توجه و عنایت ویژه داشت.

حجت‌الاسلام‌ قریشی بیان کرد: متأسفانه تبلیغات دشمنان و فضای مجازی، جامعه را به سمت بی‌حجابی و بی‌عفتی سوق داده و مسئله کشف حجاب کامل در جامعه با تبلیغات دشمنان آغاز شده و اگر اقدام به موقع فرهنگی در این خصوص صورت نگیرد در جامعه نهادینه خواهد شد.

وی ادامه داد: همه مسئولان باید در این خصوص مسئولیت خود را به‌درستی و به‌خوبی انجام دهند و قوانین و وظایف دستگاه‌های متولی حجاب و عفاف باید بازخوانی شده و اجرای آن توسط دستگاه‌های مربوطه و مرتبط  تحت نظارت قرار گیرد.

امام‌جمعه ارومیه تصریح کرد: تبلیغات مراکز تجاری در فضای مجازی شناسایی شده و از اشاعه بی بند و باری این مراکز در فضای مجازی و فضای تجاری جلوگیری شود و محلات، دفاتر، فروشگاه ها و مراکزی که در ایام و ساعات خاص تبدیل به محل و نماد بی بند و باری می شوند باید با حضور پلیس کنترل شوند.

وی ادامه داد: فروشگاه‌ها و مراکزی که محل تبلیغ و اشاعه حجاب و عفاف هستند باید تبلیغ و حمایت شوند و پس از بازگشایی مدارس باید نهضت سخنرانی و تبلیغ عفاف و حجاب توسط روحانیت باید آغاز به کار کند.

حجت‌الاسلام‌ قریشی در پایان تأکید کرد: بخش کثیری از مشکلات در مدارس از عدم اطلاع دقیق معلمین از مسائل عفاف و حجاب است که نیاز به آموزش کامل دارند و اگر مدیران ارشد کشوری در دولت آینده اعتقاد راسخ به مسئله حجاب و عفاف داشته باشند بسیاری از مشکلات در این خصوص برطرف می‌شود.

انتهای پیام
captcha