رئیس جدید تبلیغات اسلامی سیریک معارفه شد
کد خبر: 3988369
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷

رئیس جدید تبلیغات اسلامی سیریک معارفه شد

مراسم تودیع و معارفه رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سیریک برگزار و «حجت‌الاسلام میثم سالاری» به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، شب گذشته، 12 مردادماه، در مراسم تودیع و معارفه رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سیریک، اظهار کرد: یکی از وظایف اساسی ما در سازمان تبلیغات اسلامی، تبلیغ دین مبین اسلام است که دستیابی به این مهم الزامات و مأموریت‌هایی نیاز دارد.

وی ادامه داد: با توجه به قرائت‌های گوناگونی که از دین اسلام وجود دارد، قرائتی صحیح است که امام خمینی(ره) فرمودند. از میان غبارهایی که جلوه اسلام را گرفته باید اسلام ناب و خالص را به مردم معرفی کنیم. اسلامی که  اسلام عدالت‌خواهی، عزت، افتخار، انسان‌دوستی و نوع‌دوستی است و می‌خواهد همه انسان‌های عالم یک زندگی عزت‌مندانه و شرافتمندانه داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود: اسلام ناب، اسلامی است که رشد و ترقی انسانیت را می‌خواهد و نهاد خانواده را نجات می‌دهد و ما را از آسیب‌ها و کج‌روی‌های اجتماعی بر حذر می‌دارد. اسلام ناب همان اسلام انقلابی و جریان ساز و مسئولیت آفرین است. طبیعی است که در برابر این اسلام ناب، اسلام آمریکایی قرار دارد.

انصاری‌راد تصریح کرد: اسلام آمریکایی همان اسلام سلطنتی، سرمایه‌داری و التقاطی بوده و اقسام آن در دنیا ساری و جاری است. در کشورهای همسایه نمودهایی از این اسلام را که تهی از مفهوم و محتواست و نمی‌تواند در برابر ستمگران ایستادگی کند، می‌بینیم. سازمان تبلیغات اسلامی می‌خواهد به کمک مردم، تشکل‌های مردمی و دینی، جوانان و نوجوانان، علما و روحانیون شیعه و سنی اسلام ناب را به مردم بشناساند.

وی عنوان کرد: تبلیغ دین نیاز به هم‌افزایی بیشتر و تلاش‌های مستمر دارد و نمی‌توانیم ایستا و راکد باشیم. همه نهادها و ظرفیت‌های انسانی و مردمی و علمی باید در کنار هم قرار بگیرند. یک سازمان نمی‌تواند این مأموریت خطیر و اساسی را به تنهایی به دوش بکشد. سازمان تبلیغات اسلامی مجموعه‌ای از جریانات و نیروهای خدوم، نهادی جوشیده از متن و بطن انقلاب اسلامی و ارگانی غیردولتی و وابسته به مردم و ولایت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: تبلیغات اسلامی باید در سخت‌ترین شرایط در برابر چالش‌ها و سختی‌ها و ناملایمات مقاومت کرده و از حقانیت دین و اسلام ناب دفاع کند. این سازمان حرف صحیح و منطقی و درست و مبتنی بر کلام بر وحی و کلام امامین انقلاب را می‌پذیرد، عمل می‌کند و به جریان می‌اندازد اما زورگویی و تحمیل اهداف دیگر را برنمی‌تابد.

ضرورت توسعه نهضت قرآن آموزی در سیریک

انصاری‌راد افزود: ما در تبلیغات اسلامی سیریک فعالیت‌هایی را دنبال خواهیم کرد. تقویت فعالیت‌های قرآنی شهرستان سیریک از این دست فعالیت‌هاست و سیاست اصلی نیز برون‌سپاری فعالیت‌ها به بخش مردمی است. باید خانه‌ها و مؤسسات و فعالین قرآنی را حمایت کنیم. رشد و توسعه نهضت قرآن آموزی در سطح شهرستان از اهداف دیگری است که باید پیگیری شود.

وی اظهار کرد: اعزام و استقرار مبلغ برنامه شاخص دیگر ما در این شهرستان است. مبلغ از مرکز استان به شهرستان اعزام می‌شود و باید برای تبلیغ به مساجد برود. ساخت خانه عالم و استقرار مبلغ در مناطقی که خانه عالم ندارند از برنامه‌هایی است که باید در این شهرستان پیگیری شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان یادآور شد: برنامه دیگری که باید در اداره تبلیغات این شهرستان در راستای ایجاد تحول فرهنگی دنبال شود، سازمان‌دهی تشکل‌های دینی، هیئت‌های مذهبی، انجمن‌های اسلامی و  کانون‌های فرهنگی – تبلیغی است. برنامه بعدی راهبری مراسم و مناسبت‌های مذهبی و برون‌سپاری برگزاری آن به هیئت‌های مذهبی است. برنامه مهم بعدی نیز تولید محتوا با مضامین دینی، فرهنگی و اجتماعی به خصوص در فضای مجازی است که باید توسط رئیس جدید تبلیغات اسلامی شهرستان اجرایی شود.

یادآور می‌شود؛ در پایان این مراسم از زحمات «حجت‌الاسلام علی جعفری» رئیس سابق اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیریک قدردانی و تکریم و «حجت‌الاسلام میثم سالاری» به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد.

انتهای پیام
captcha