دریافت مجوز سلامت‌سازی طب سنتی در جهاد‌دانشگاهی همدان
کد خبر: 3988497
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱

دریافت مجوز سلامت‌سازی طب سنتی در جهاد‌دانشگاهی همدان

رئیس جهاد‌دانشگاهی واحد همدان بیان کرد: مجوز سلامت‌سازی طب سنتی از دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان به تازگی دریافت شده و در ماه‌های آینده راه‌اندازی می‌شود.

دریافت مجوز سلامت‌سازی طب سنتی در جهاد دانشگاهی همدانبه گزارش ایکنا از همدان، علی کلانترنیا، رئیس جهاد‌دانشگاهی واحد همدان، 13 مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی، گفت: جهاد‌دانشگاهی به‌عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی در سال 1359 در پی فرمان رهبر کبیر انقلاب تأسیس شد.
وی با بیان اینکه که مأموریت جهاددانشگاهی مبتنی بر دو رویکرد پژوهشی و فرهنگی است، گفت: بر این اساس ساختار جهاددانشگاهی بر مبنای این دو محور است.

رئیس جهاد‌دانشگاهی واحد همدان با بیان اینکه جهاد‌دانشگاهی بر مبنای شعار اصلی‌ خود که ایجاد پل بین دانشگاه و جامعه است، در سراسر کشور در حوزه پژوهشی اقدامات مؤثری انجام داده است، گفت: پژوهشگاه رویان و سلول‌های بنیادین یکی از افتخارات کشور است که مرهون تلاش همکاران ما در جهاد‌دانشگاهی است.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهاد‌دانشگاهی در حوزه‌های دانش‌بنیان، گفت: ایجاد دکل‌های حفاری چاه‌های نفت و فرستنده‌های پرقدرت از جمله اقدامات جهاد‌دانشگاهی در این حوزه است.

کلانترنیا اظهار کرد: در حال حاضر جهاد‌دانشگاهی دارای سه پژوهشگاه، دو دانشگاه و دارای سه خبرگزاری‌ است که در جهاد‌دانشگاهی واحد همدان هم به‌ تبع مأموریت خود فعالیت‌های متعددی را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: جهاد‌دانشگاهی همدان در حوزه پژوهش و فناوری، مرکز تخصصی فناوری سفال را از سال 95 راه‌اندازی و در این زمینه موفقیت‌هایی را کسب کرده است.

رئیس جهاد‌دانشگاهی واحد همدان افزود: کتیبه‌های ساختمانی سفال و سرامیک در حوزه کاربردی مورد استفاده قرار گرفته که نتیجه کاری دانش‌بنیان است، این سفال‌ها با مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی، هم‌اکنون آماده ورود به بازار است که نمونه بارز آن می‌توان به نصب دیوارنگاره‌های شهدا در سطح شهر اشاره کرد که با همکاری شهرداری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تاکنون بالای 25 هزار قطعه سفال در این مرکز تولید شده است، گفت: در ظروف دستی و صنایع‌دستی طراحی‌های خاصی انجام شده و نزدیک به 30 نفر در این مرکز به‌طور مستقیم مشغول به کار هستند.

کلانترنیا با بیان اینکه مرکز ناباروری بیماری‌های زنان این واحد استانی در حال اتمام است، گفت: این مرکز به‌عنوان برندی در منطقه غرب کشور خواهد بود که شامل یک درمانگاه عمومی با رویکرد زنان، یک آزمایش ژنتیک به همراه تشخیص طبی است که در ماه‌های آینده با کمک و همراهی مسئولان استان راه‌اندازی خواهد شد.

وی اظهار کرد: در بخش سلامت مرکز خدمات تخصصی سلامت شغلی و طب کار فعالیت می‌کند که به کارخانه‌ها، شرکت‌های حمل‌ونقل عمومی و خدماتی را ارائه می‌دهد و همچنین آزمایشگاه تشخیص طبی جهاد‌دانشگاهی هم از آزمایشگاه‌های قدیمی شهر است که موفق به راه‌اندازی بخش پاتولوژی هم شده‌ایم.

رئیس جهاد‌دانشگاهی واحد همدان بیان کرد: مجوز سلامت‌سازی طب سنتی از دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان به تازگی دریافت شده و در ماه‌های آینده راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: مرکز نوآوری و اشتغال در حوزه پژوهش و فناوری با توجه به ظرفیت‌های روستایی استان همدان فعالیت می‌کند.

کلانترنیا اظهار کرد: یکی از فعالیت‌ها در حوزه آموزش راه‌اندازی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی است که در 31 استان با ایجاد اشتغال با ظرفیت 54 هزار نفر فعالیت می‌کند که سهم همدان ایجاد شغل برای دو هزار و 100 نفر است که تاکنون نزدیک به سه هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی در این زمینه سه فاز از جمله سنجش پتانسیل‌های استان در مشاغل خانگی، آموزش و توانمندسازی متقاضیان و مهم‌ترین فاز آن اتصال به بازار را داراست که در این فاز پیشرو بوده و نزدیک به 320 نفر را به بازار کار متصل کرده است.

رئیس جهاد‌دانشگاهی واحد همدان با بیان اینکه در حوزه آموزش مراکز آموزش کوتاه‌مدت فعالیت می‌کنند که سعی در تقویت آن داریم، گفت: از جمله این آموزش‌ها دوره تکنسین داروخانه، تعمیرات موبایل و دستیار دندان‌پزشک است.

وی اظهار کرد: در مرکز آموزش کوتاه‌مدت که شماره یک که کارکنان دولت است مجوزی را از سازمان مدیریت دریافت کرده‌ایم که دوره‌های تخصصی در حوزه مدیریت در ان برگزار شود.

کلانترنیا ادامه داد: مرکز مشاوره و کلینیک خانواده زیر مجموعه معاونت آموزشی است که با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و بهزیستی در حال خدمت در حوزه طلاق است.

وی با بیان اینکه دو مرکز دانشگاهی با عنوان مرکز علمی کاربردی و مؤسسه اموزش عالی ذیل این واحد در همدان فعالیت می‌کند، افزود: 700 دانشجو در 24 کد رشته در این مرکز مشغول به تحصیل هستند که برای پذیرش مهرماه، چهار رشته جدید به این مراکز اضافه ‌شده است.

رئیس جهاد‌دانشگاهی واحد همدان اظهار کرد: در مؤسسه آموزش عالی جهاد‌دانشگاهی که دومین مرکز مقطع دار است، 9 رشته در مقطع کاردانی، هفت رشته در مقطع کارشناسی پیوسته و دو رشته در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: تأسیس خبرگزاری تخصصی سیناپرس که پیگیر اخبار علم و فناوری است از جمله فعالیت‌های مهم معاونت فرهنگی است و جهاد‌دانشگاهی همدان دومین استانی بود که این خبرگزاری را راه‌اندازی کرده است، همچنین دریافت مجوز انتشارات و نشر کتاب در حوزه معاونت فرهنگی اخذ شده و در این زمینه آمادگی لازم برای انتشار کتب دانشگاهی وجود دارد.

کلانترنیا به تشریح سایر برنامه‌های معاونت فرهنگی پرداخت و افزود: از جمله این برنامه‌ها شامل برگزاری مسابقه مناظره دانشجویی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویی، پایش سند ارتقای زنان در استان همدان، برگزاری مسابقه دفاع 3 دقیقه‌ای، برگزاری عصر شعر طنز کرونا، برگزاری نشست‌های تخصصی با عناوین کرونا و دولت، کرونا و خانواده، کرونا و پژوهش و کرونا و رسانه، برگزاری نشست تخصصی بررسی نقش و جایگاه زنان در خانواده با الهام گیری از واقعه عاشورا، برگزاری اردوهای ایران مرز پرگهر باهدف معرفی توانمندی‌های استان، تهیه کلیپ‌های کوفی و عاشورا با سخنرانی نماینده ولی‌ فقیه در استان همدان بوده است.

وی ادامه داد: تهیه کلیپ‌های خانواده در قرآن در ایام ماه مبارک رمضان، تهیه کلیپ‌های قطره‌ای از دریا با هدف بررسی ویژگی‌های مدیران جامعه اسلامی با تأسی از نهج‌البلاغه، راه‌اندازی باشگاه تعاون و کارآفرینی در جهاد‌دانشگاهی، برگزاری کارگاه‌های کارآفرینی مسابقه کتاب‌خوانی خطبه غدیر که نزدیک به 300 نفر شرکت کردند از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی است.

رئیس جهاد‌دانشگاهی واحد همدان افزود: دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی شامل توزیع 110 بسته مواد غذایی به مناسبت عید غدیر، اجرای طرح مطالعاتی مشاغل خانگی استان همدان، اجرای نظرسنجی انتخاباتی در 5 موج که مرکز افکار سنجی دانشگاهیان ایران یکی از دقیق‌ترین نتایج را در وقایع سیاسی مثل انتخابات پیش‌بینی می‌کند.

وی همچنین اضافه کرد: به‌مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزاری عصر شعر دلتنگی با دریافت 270 اثر در قالب شعر، دل‌نوشته، عکس و خوشنویسی با موضوع شهادت سردار سلیمانی برگزار شد که از این تعداد 105 شعر، 85 دل نوشته، 23 اثر خوشنویسی و 57 قطعه عکس بود و مسابقات کتاب‌خوانی با عناوین «فاتح قدس» در راستای کنگره شهدای دانشجو و «خس بی سر و پا» و «فتح خون» برگزار و همچنین و دیدار با خانواده شهیدان صفری، اصیلی و غفاری از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی است.

رئیس جهاد‌دانشگاهی واحد همدان به برنامه‌های آتی معاونت فرهنگی اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها شامل راه‌اندازی مؤسسه فرهنگی هنری جهاد‌دانشگاهی، برگزاری جشنواره منطقه‌ای پادکست دانشجویی و اعطای تندیس فداکاری به سه خانواده شهدای مدافع سلامت استان است.

انتهای پیام
captcha