تشریح برنامه‌های کانون‌های مساجد چهارمحال‌وبختیاری در ایام محرم
کد خبر: 3988910
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴

تشریح برنامه‌های کانون‌های مساجد چهارمحال‌وبختیاری در ایام محرم

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری ویژه‌برنامه‌های این کانون‌ها در راستای پاسداشت قیام عاشورای حسینی را تشریح کرد.

محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا در تشریح ویژه‌برنامه‌های کانون‌های مساجد در پاسداشت حماسه حسینی، اظهار کرد: با فرارسیدن ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع)، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان صحنه برپایی ویژه‌برنامه‌هایی برای پاسداشت قیام عاشورای حسینی هستند.

مظاهری ادامه داد: این برنامه‌ها به‌دلیل شرایط نامطلوب استان از حیث شیوع کرونا غالباً به‌صورت مجازی برگزار شده و خدمت‌رسانی به نیازمندان با جمع‌آوری و توزیع کمک‌ها و نذورات مردمی در بین خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا در قالب جهاد خدمت‌رسانی به مردم انجام می‌شود.

وی افزود: برگزاری منبرهای مجازی و پخش زنده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی درب مساجد و منازل با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت بسته‌بندی، برپایی ایستگاه نقاشی کودکانه محرم، شیشه‌نویسی خودروها و تجلیل از پیرغلامان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در قالب طرح ملی سه‌شنبه‌ های تکریم از ویژه‌برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در پاسداشت حماسه حسینی است.

مظاهری ادامه داد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع حماسه حسینی، معرفی کتاب با موضوعات مرتبط با قیام امام حسین(ع) در طرح ملی شنبه‌های کتاب مساجد، برگزاری نشست‌های بصیرتی مجازی، اطعام نیازمندان با همکاری خیران، اجرای سرودهای میدانی و پاتوقی، راه‌اندازی پویش نصب پرچم در سردرب منازل ازدیگر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

وی افزود: قرائت روزانه زیارت عاشورا توسط اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، قرائت سوره فجر در شب عاشورا در مساجد و منازل، برگزاری مسابقه تولید محتوای چند رسانه‌ای محرم در فضای مجازی و اعطای جایزه به پربیننده‌ترین‌ها از اهم فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ایام محرم امسال است.

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گفت: سیاهپوش کردن مساجد و محلات از سوی اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، توجه ویژه به عملیاتی‏ شدن شعار سال با توجه به ظرفیت‏‌های بالقوه و بالفعل مساجد و محلات و برگزاری محافل و شب شعر عاشورایی به‌صورت مجازی با حضور شاعران برجسته و پیشکسوت استان و پخش زنده در شبکه‌های اجتماعی، از جمله فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در پاسداشت قیام عاشوراست.

یادآوری می‌شود، در چهارمحال‌وبختیاری تا کنون 440 کانون مسجد مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند که با بیش از 60 هزار عضو مشغول به کار می‌باشند.

انتهای پیام
captcha